07 شهريور 1402 - 16:39

تقدیر از سه بانک اسلامی برتر در همایش بانکداری اسلامی

تقدیر از سه بانک اسلامی برتر در همایش بانکداری اسلامی
در همایش بانکداری اسلامی از مدیران عامل«بانک صنعت و معدن»، «قرض‌الحسنه مهر ایران» و «سینا»در حوزه بانکداری اسلامی تقدیرشد.
کد خبر : ۱۵۴۵۶۶

به گزارش ایبِنا، در سی و سومین همایش بانکداری اسلامی که به همت موسسه عالی آموزش بانکداری ایران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارائی، رییس کل بانک مرکزی، رییس شورای فقهی، مدیران و کارکنان شبکه بانکی برگزار شد، از مدیران عامل و ناظرین شرعی سه بانک پیشرو در حوزه بانکداری اسلامی که توسط دبیرخانه شورای فقهی انتخاب شده بودند، تقدیر به عمل آمد.

معیار‌های انتخاب این بانک‌ها، نظارت بر طرح‌ها و مقررات داخلی بانک، بررسی موردی پرونده‌های تسهیلاتی، پیگیری اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی در حوزه بانکداری اسلامی در سطح شعب، نظارت بر سامانه‌های نرم‌افزاری بانک (محاسبات سود، اقساط، جرایم، کارمزد‌ها و غیره)، پاسخگویی به سوالات شرعی واحد‌های مجری و تدوین دوره‌ای گزارش عملکرد و ارائه بازخورد به شورای فقهی از مشکلات اجرایی در شعب است.

بر اساس ارزیابی انجام شده، سه بانک «صنعت و معدن»، «قرض‌الحسنه مهر ایران» و «سینا» به عنوان موسسات اعتباری پیشرو در استقرار نظارت و تطبیق شرعی اعلام شدند.

شایان ذکر است شورای فقهی بانک مرکزی عالی‌ترین نهاد در زمینه نظارت شرعی و انطباق با شریعت در نظام بانکی کشور محسوب می‌شود که وظیفه پایش اسلامی بودن فعالیت‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را برعهده دارد. این شورا طبق ماده (۱۶) برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ﺍﻳﺮﺍﻥ تأسیس شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر