25 مهر 1402 - 11:29
نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایبنا؛

دلیل نوسان نرخ دلار اقتصادی نبود/ روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ارز ادامه دارد

دلیل نوسان نرخ دلار اقتصادی نبود  روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ارز ادامه دارد
رسانه‌های معاند با فضاسازی به دنبال ایجاد جوسازی در بازار ارز کشور هستند؛ اما باید بدانیم دلیل نوسان اخیر نرخ دلار اقتصادی نبود.
کد خبر : ۱۵۶۰۸۲

حسینعلی حاجی‌دلیگانی؛ نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: رسانه‌های معاند در روز‌های اخیر با فضاسازی رسانه‌ای به دنبال ایجاد تلاطم در بازار ارز کشور بودند و تاکید داشتند که نرخ‌ها تا پایان سال افزایشی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر نیز این رسانه‌ها سعی دارند تا با ربط دادن درگیری‌ها در مناطق اشغالی فلسطین به جمهوری اسلامی ایران، عنوان کنند که بالا رفتن قیمت ارز در بازار ناشی از دخالت ایران به این جنگ و اتفاقات است و ملت ایران در حال پرداخت هزینه ورود جمهوری اسلامی به مسئله فلسطین است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همین فضاسازی‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که تلاطم در بازار ارز در این روز‌ها جنبه روانی دارد، نه اقتصادی؛ ضمن اینکه به دلیل التهاب ایجاد شده بر اثر این فضاسازی‌های رسانه‌ای است که این تلاطم شکل گرفت.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: با وجود این جوسازی‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌ای و علی رغم افزایش قیمت ارز در هفته گذشته از چند روز قبل شاهد روند کاهشی قیمت ارز در بازار هستیم و همین امرز خود اثبات کننده این مسئله است که افزایش قیمت ارز در روز‌های گذشته ناشی از مسائل روانی بوده است و نه اقتصادی.

وی افزود: در ماه‌های گذشته با توجه به آزادسازی بخش قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایر کشور‌ها و همچنین امکان وصول پول ناشی از فروش نفت شاهد ثبات در بازار ارز بودیم و این مسائل نشان دهنده آن است که روند کار در بازار ارز رو به پیشرفت است و ما شاهد ثبات هرچه بیشتر در بازار ارز کشور خواهیم بود.

این نماینده خانه ملت گفت: این در حالی است که روند افزایشی هفته گذشته در بازار ارز که ناشی از شوک‌های بیرونی و تحولات منطقه بود متوقف شده است و شاهد کاهش نرخ‌ دلار در بازار هستیم که این روند ادامه دار خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر