26 مهر 1402 - 09:34

جهش یک درصدی طلای جهانی به دنبال بالا گرفتن تنش‌های غرب آسیا

جهش یک درصدی طلای جهانی به دنبال بالا گرفتن تنش‌های غرب آسیا
انفجار بیمارستانی در غزه، موجب ترس سرمایه‌گذاران شد و افزایش یک درصدی طلا جهانی، بیشترین قیمت ماه را در روز چهارشنبه رقم زد.
کد خبر : ۱۵۶۲۱۳

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از رویترز؛ نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی (ساعت ۹:۱۵ IRST)، با افزایش ۱.۲ درصدی، در قیمت ۱۹۳۹.۵ دلار قرار گرفت. در همان روز، بازار آتی طلای جهانی نیز با رشد ۰.۸ درصدی به قیمت ۱۹۵۲ دلار به ازای هر انس رسید.

 

صد‌ها تن در حملات روز سه‌شنبه به بیمارستانی در غزه جان باختند، به گزارش مقامات فلسطینی، این واقعه موجب جرقه‌ای برای تظاهرات در کرانه باختری و اقصی نقاط خاورمیانه شد. تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی، قبل از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به رژیم اشغالی و لبنان شکل گرفته است.

 

ییپ جون رونگ (Yeap Jun Rong)، استراتژیست بازار در IG عقیده دارد، منشاء اصلی تقاضا پناهگاه امن دارایی‌ها و طلا از سوی نااطمینانی‌های جنوب غرب آسیا منبعث می‌شود. ریسک گسترش بیشتر مناقشات ممکن است قیمت طلای جهانی را تا سطح ۱۹۴۵ دلار حمایت کند و مقاومتی ایجاد کند که به سختی شکسته خواهد شد.

 

گرچه داده‌های امیدوار کننده اقتصادی در آمریکا در ماه‌های اخیر و نرخ‌های بهره بالا برای سررسید بلندمدت، می‌توانستند به صورت بالقوه، قیمت طلا را کاهش دهند، اما اکنون با وجود نااطمینانی‌های موجود پس از شروع جنگ در جنوب غرب آسیا، قیمت طلای جهانی بیش از ۱۰۰ دلار افزایش یافته است.

 

معامله‌گران در انتظار سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در روز پنج‌شنبه هستند تا نشانه‌هایی از روند آتی نرخ بهره کسب کنند.

 

OCBC در گزارش چشم‌انداز ماهانه از بازار کالا گفت: در سخنرانی‌های هفته گذشته سران فدرال رزرو‌های ایالتی، علامتدهی در جهت عدم افزایش مجدد نرخ بهره هدف آمریکا مشاهده شد و فشاری که از سوی نرخ‌های بهره بالاتر برای سررسید بلندمدت روی بازار طلا بود برداشته شد و شروع جنگ جرقه‌ای برای صعود قیمت‌ها شد.

 

قیمت شمش طلا، پس از انتشار داده‌های نیمه سوم سال چین و رشد اقتصادی بیش از انتظار آن، مسیر صعودی خود را ادامه داد.

 

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با اوج‌گیری ۵.۸ درصدی به ۲۳.۱ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با افزایش ۱.۹ درصدی در قیمت ۹۰۶.۴ دلار قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر