16 ارديبهشت 1403 - 12:08
نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایبنا؛

تکرار تجربه سال قبل در کنترل نوسانات بازار ارز/ دیپلماسی فعال ارزی بانک مرکزی موثر بود

تکرار تجربه سال قبل در کنترل نوسانات بازار ارز  دیپلماسی فعال ارزی بانک مرکزی موثر بود
بازار ارز در سال گذشته شرایط آرامی را تجربه کرد و با عملکرد خوب بانک مرکزی ما شاهد کاهش نوسانات قیمت ارز در بازار بودیم.
کد خبر : ۱۶۱۶۸۴

علی اکبر علیزاده؛ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایبنا اظهار کرد: با عملکرد خوب بانک مرکزی در یک سال گذشته نوسانات قیمت ارز به حداقل رسید. 

 

وی افزود: ما به خوبی به خاطر داریم که در سال‌های گذشته نوسانی در بازار ارز وجود داشت و قیمت‌ دلار و سایر ارزها به صورت جهشی افزایش می‌یافت و پایین نمی‌آمد و در سال جاری نیز با توجه به بحران های منطقه، شاهد جهش موقتی و ناپایدارنرخ ارز بودیم که دوباره کاهشی شد.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با مدیریت خوب بانک مرکزی در یک سال گذشته و در سال جاری هم نوسانات قیمت ارز به حداقل رسید و هم اینکه اگر افزایش قیمتی اتفاق می‌ٱفتاد پس از چند روز سیر نزولی قیمت آغاز می‌شد.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: کنترل بازار ارز نیز نتیجه مدیریت خوب بانک مرکزی بر بازار ارز بود، البته دیپلماسی فعال ارزی بانک مرکزی برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشورهای مختلف نیز در مدیریت بازار ارز اثر داشته است.

 

وی گفت: کنترل قیمت ارز در کشور تاثیر مثبتی بر سایر بازارها در کشور خواهد داشت و امیدواریم در سال جاری مردم بیش از پیش تاثیرات مثبت آن را در زندگی روزمره خود احساس کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر