25 ارديبهشت 1398 - 15:56
صبح امروز منعقد شد:

تفاهمنامه شورای شهر و سازمان مدیریت استان تهران

صبح امروز تفاهمنامه شورای اسلامی شهر تهران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان منعقد شد.
کد خبر : ۱۰۰۰۱۳
نعمت الله ترکی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نعمت اله ترکی امروز در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری بین شورای اسلامی استان تهران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان درباره تعامل و همکاری جهت شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات استان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها و اقدامات سال ۹۷ سازمان برنامه و بودجه استان تهران، تهیه سند آمایش استان تهران بود که رونمایی شد و مبنای آن ابلاغ برای دستگاه‌های اجرایی بود.


وی افزود: براساس سند آمایش استان تهران، ۱۶ شهرستان به ۵ منطقه تقسیم‌بندی شده و در حال بررسی توانایی و ظرفیت‌های هر منطقه هستیم. یکی از آسیب‌هایی که ۵ برنامه توسعه قبلی داشت عدم قابلیت اجرا نداشت و سعی شد در برنامه ششم توسعه این روند اصلاح شود.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، افزود: همچنین بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد نیز از دیگر اقدامات و برنامه‌های سال جدید است. ۸۸۰ فعالیت و خدمت در این استان وجود دارد که براساس این سند هر سازمان و بخشی با توجه به نوع فعالیتی که دارد بودجه دریافت خواهد کرد.


ترکی در ادامه گفت: دیگر اقدام و سندی که در سال جدید رونمایی شد، BIM بود که یک فرآیند جدی برای ساختمان‌سازی و توسعه این بخش است. سند دیگر، سند کاهش آسیب‌های اجتماعی است که براساس این سند سالی ۵ درصد کاهش آسیب خواهیم داشت.


به گفته وی، رویکرد برنامه محوری نیز، برنامه‌ای دیگر برای تامین مالی است که تنها برنامه‌های دریافتی که توجیه پذیر است، تامین مالی خواهد شد.


به گزارش ایبِنا، تفاهمنامه فی مابین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و شورای اسلامی استان تهران، به منظور تعامل و همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فی مابین در جهت ارتقا شاخص‌های توسعه استان، این تفاهمنامه فی مابین الهام فخاری، نماینده شورای اسلامی استان تهران و نعمت اله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران منعقد می‌شود.


موضوع این تفاهنامه همگرایی و هم‌افزایی در انطباق و اجرای اسناد توسعه استان، سند آمایش سرزمین در سطح استانی، شهرستانی، شهری و روستایی و تجهیز کلیه منابع حاصله از اجرای قوانین در راستای تحقق اهداف سند توسعه با محوریت همکاری در نظارت و ارزیابی اسناد توسعه استان، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان، همکاری و هماهنگی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی، همکاری، طراحی و برگزاری نشست‌های تخصصی، همکاری در جهت عضویت و حضور اعضای شوراها در کارگروه‌های تخصصی و شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شهرستان و ... به مدت اعتبار سه سال با موافقت طرفین است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها