26 ارديبهشت 1398 - 09:45

تحلیل "اسپوتنیک" روسیه از بازار ارز ایران

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه صحبت‌های اخیر رییس کل بانک مرکزی درباره نرخ ارز را مورد توجه قرار داد.
کد خبر : ۱۰۰۰۱۹
گزارش تصویری ازدحام در بازار ارز

به گزارش ایبِنا، اسپوتنیک در واکنش به اظهارات اخیر عبدالناصر همتی در خبری با تیتر "تاثیر متغیرهای سیاسی بر روی نرخ ارز در ایران" نوشت: رییس کل بانک مرکزی ایران نرخ ارز در این کشور را متاثر از متغیرهای سیاسی دانست.


در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است: عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی ایران در خصوص افزایش نرخ ارز از زمان شروع فعالیت وی، این نرخ را تابع متغیرهای اقتصادی و سیاسی دانست.


این خبرگزاری روس در ادامه بخش دیگری از اظهارات بالاترین مقام بانکی ایران را مورد توجه قرار داده و به نقل از همتی افزود: "از بابت اقتصادی ما می‌دانیم وضع چگونه است. ذخایر ارزی و اسکناس ما بهتر شده ولی متغیرهای سیاسی تاثیر می‌گذارد که مبنای اقتصادی ندارد. روزی شایعه می‌کنند قرار است جنگ یا مذاکره شود و عده‌ای از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند تا نرخ را بالا و پایین کنند."


توصیه ارزی همتی به مردم از دیگر بخش های مورد توجه خبرگزاری اسپوتنیک روسیه بود. بر اساس این گزارش، رییس کل بانک مرکزی ایران همچنین اظهار داشت: گفته‌ام که مردم نباید با توجه به این متغیرها به ارز نگاه کنند. عده‌ای خواستند پس از تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام که هفته پیش اعلام شد، نرخ را بالا ببرند ولی نتوانستند. می‌گویم که مردم روی ارز سرمایه‌گذاری نکنند و نرخ موجود نرخ مدنظر ما نیست.


برچسب ها: بانک مرکزی روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر