28 ارديبهشت 1398 - 11:13
رییس سازمان بورس عنوان کرد:

اجرایی شدن گزارش دهی شرکت‌ها بر اساس IFRS

رییس سازمان بورس اعلام کرد: با پیاده سازی IFRS هم اکنون برخی از شرکت‌ها این قابلیت را دارند که به صورت IFRS گزارش‌های خود را ارسال کنند.
کد خبر : ۱۰۰۰۶۰
شاپور محمدی

به گزارش ‌ایبِنا به نقل از سنا، شاپور محمدی با بررسی اقدامات انجام شده در معاونت های این سازمان در سال گذشته و اثرات آن در سال جدید گفت: در حوزه بازار یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده بحث حاکمیت شرکتی بود که اصول آن در سال گذشته تدوین و ابلاغ شد و در سال ۹۸ اجرایی می شود. وی افزود: همچنین با پیاده سازی IFRS با همکاری سازمان بازرسی انجام شد و هم اکنون برخی از شرکت ها این قابلیت را دارند که به صورت IFRS گزارش های خود را ارسال کنند.


کاهش نرخ اوراق سخاب


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه معاونت بازار بیان داشت: کاهش نرخ اوراق سخاب یکی از اقدامات حوزه معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس در سال ۹۷  بود. اوراق سخاب که نرخ های تنزیل بالایی داشت با توجه به برنامه های منسجمی که در این معاونت صورت گرفت ساماندهی شد. این مقام عالی سازمان بورس بیان داشت: این نرخ ها از ارقام بالای ۳۰ درصد به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد که در واقع به تامین مالی ارزان قیمت بخش خصوصی کمک خواهد کرد.


نظارت بر نهادهای مالی


سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص اقدامات انجام شده در معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس بیان داشت: در حوزه نظارت بر نهادهای مالی، صندوق های سرمایه گذاری مشترک از نظر نظام نرخ ها ساماندهی شد و تخلفات بانک ها در خصوص صدور یونیت صندوق ها نیز طی بخشنامه ای مشترک با بانک مرکزی و ابلاغ به کلیه بانک های کشور برطرف شد. بر اساس این بخشنامه صدور یونیت های سرمایه گذاری در یک پلتفرم خاص و بستر اینترنت انجام خواهد گرفت.


تامین مالی جمعی


وی ادامه داد: در حوزه تامین مالی جمعی «CROWD FUNDFING» که برای تولید فیلم و کتاب های مرجع گونه و توسعه نرم افزارها و کسب و کار کوچک طراحی شده است یک نوع تامین مالی از بستر اینترنت است که دستورالعمل آن با کمک وزارتخانه های رفاه، ارتباطات و اقتصاد تنظیم و در شورای عالی بورس تصویب و ابلاغ شد و نظم و نظام مشخصی پیدا کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر