28 ارديبهشت 1398 - 14:48

ذخایر طلای ونزوئلا به پایین‌ترین سطح ۲۹ سال اخیر رسید

در حالی که فشارهای آمریکا علیه ونزوئلا به اوج خود رسیده، بانک مرکزی این کشور حدود ۵۷۰ میلیون دلار از ذخایر طلای این کشور را به فروش رساند.
کد خبر : ۱۰۰۰۷۹
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که دولت ونزوئلا حدود ۹.۷ تُن از ذخایر طلای خود را در تاریخ ۱۰ ماه می و چهار تن دیگر را سه روز بعد از این تاریخ فروخت. فروش این حجم از طلا توسط دولت ونزوئلا باعث شد تا کل ذخایر طلای این کشور به پایین ترین میزان طی ۲۹ سال اخیر برسد.


یکی از این منابع آگاه اعلام کرد که دولت کاراکاس از پول حاصل از فروش این حجم از طلا برای واردات کالاهای مورد نیاز استفاده خواهد کرد؛ ونزوئلا از آغاز ماه آوریل تاکنون ۲۳ تن طلا فروخته است؛ این اقدام دولت کاراکاس مغایر با تحریم های اقتصادی اعمال شده آمریکا علیه ونزوئلا بوده است.


دولت ترامپ ماه هاست تلاش می کند با تحت فشار گذاشتن دولت نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا در بخش اقتصادی، دولت کاراکاس را فلج کند اما دولت مادورو تاکنون توانسته در برابر این سیاست های کاخ سفید مقاومت کند و همچنان به دنبال راه‌هایی برای دفع تحریم های آمریکا بوده است. لازم به ذکر است که ماه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا بانک مرکزی ونزوئلا را هم به لیست تحریم های خود اضافه کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر