28 ارديبهشت 1398 - 15:26

آیفکس ۲۶۱۲ واحد شد

آیفکس، شاخص فرابورس در پایان معاملات روز گذشته با ۲۹ واحد رشد به ۲۶۱۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۰۰۸۱
99

به گزارش ‌ایبِنا، دادوستدهای فرابورس در نخستین روز از آخرین هفته کاری اردیبهشت‌ماه با تغییر مالکیت ۳ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال خاتمه یافت و همزمان شاخص کل این بازار نیز رشد ۲۹ واحدی را تجربه کرد.


بر اساس این گزارش، روز جاری نمادهایی از گروه‌های مختلف اعم از فلزات اساسی، پالایشی، خودرویی و ... بر رشد ۱.۱۳ درصدی آیفکس اثرگذار بودند به طوری که نمادهای «شرانل»، «ذوب»، «کرمان»، «خدیزل»، «دماوند» و «سرچشمه» تا سطح حداکثر ۷.۴ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند و موجب صعود آیفکس تا بالاتر از ارتفاع ۲ هزار و ۶۱۲ واحدی شدند. در حال حاضر، بازدهی این نماگر از ابتدای اردیبهشت‌ماه به ۵.۴ درصد و از آغاز سال جدید به ۱۵.۷ درصد رسیده است.


بازار پایه


در این میان سهامداران روز جاری به ترتیب ۱۳۸ و ۵۶۸ میلیون سهم را به ارزش ۵۸۱ و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند و در بازار پایه دادوستدها به تغییر مالکیت ۶۲۴ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریال انجامید.


نماد «ذوب» به عنوان پربیننده‌ترین نماد معاملاتی با جابه‌جایی بیش از ۲۰۵ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۳۶۱ میلیارد ریال، بیشترین رقم حجم و ارزش معاملات را در میان تمامی نمادهای مورد مبادله در بازارهای فرابورس کسب کرد.


نمادهای تاثیرگذار


در همین حال، بازار سهام فرابورس روز پرترافیکی را در توقف و بازگشایی نمادها شاهد بود. بر این اساس در حالی که امروز نمادهای «کی‌بی‌سی»، «فسلیر»، «کرمان»، «زفکا»، «ثنوسا»، «غفارس» و «غدیس» متوقف شدند در سمت مقابل نمادهای «دهدشت»، «غپآذر»، «کایتا»، «شپلی»، «شرانل»، «لخانه» و «فولای» بازگشایی شدند. همچنین دو نماد «شرانل» و «خدیزل» با بالاترین رشد قیمت تا سطح حداکثر ۲۲ درصد و دو نماد «ثالوند» و «زبینا» با بیشترین افت قیمت روبه رو شدند.


بازار ابزارهای نوین مالی


نگاهی به مبادلات بازار ابزارهای نوین مالی نیز نشان می‌دهد مجموع دادوستدهای اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن روز جاری به رقم ۳۸ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال رسید و نرم موثر بازده تا سررسید این اوراق در دامنه ۲۰.۷ تا ۲۳.۹۱ درصد نوسان کرد.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها