29 ارديبهشت 1398 - 09:16

افغانستان ۷ میلیارد دلار واردات و کمتر از یک میلیارد صادرات دارد

سرپرست وزارتخانه تجارت افغانستان میزان واردات این کشور را بیش از هفت میلیارد دلار و صادرات افغانستان را زیر یک میلیارد دلار اعلام کرد.
کد خبر : ۱۰۰۰۹۶
افغانستان

به گزارش ایبِنا به نقل از صدای افغان، اجمل احمدی، سرپرست وزارت تجارت افغانستان در مراسم هفته صنعت در کابل گفت: اخیرا از طرف بانک جهانی، افغانستان به عنوان بهترین اصلاح کننده در سیستم تجارت و صنایع شناخته شده است. وی افزود: تلاش‌هایی برای بهبهود وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور صورت گرفته است،  قبلا ما یکی از بدترین قانون‌ها را برای تجارت داشتیم، اما اکنون در این زمینه در رده ۲۳ جهان قرار داریم.


احمدی گفت: یکی از اهداف این وزارت این است که افغانستان از یک کشور واردکننده به یک کشور صادرکننده تبدیل شود. اما یکی از مشکلات اصلی در تحقق این هدف این است که تعادل تجارت افغانستان در وضعیت خوبی قرار ندارد.


سرپرست وزارت‌ تجارت افغانستان افزود: در سال ۲۰۱۵ میلادی افغانستان ۵۵۰ میلیون دلار صادرات داشت که این میزان در سال گذشته به ۸۷۵ میلیون دلار رسیده است. وی تاکید کرد: بر اساس برنامه قرار است امسال برای اولین بار یک میلیارد دلار کالا به دیگر کشورها صادرات داشته باشیم و مطابق این برنامه سال بعد، ۱.۵ میلیارد دلار و دو سال بعد دو میلیارد دلار به کشورهای دیگر صادرات خواهیم‌ داشت.


برچسب ها: افغانستان تجارت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر