29 ارديبهشت 1398 - 12:15
فدراسیون جهانی بورس‌ها اعلام کرد:

رتبه نخست بازدهی شاخص فرابورس ایران در بین ۷۷ بورس دنیا

آمار ارائه شده در گزارش آماری سالانه فدراسیون جهانی بورس‌ها «WFE» در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد فرابورس ایران در رقابت با ۷۷ بورس اوراق بهادار دیگر، رتبه نخست را از نظر ثبت بیشترین بازدهی شاخص کسب کرده است.
کد خبر : ۱۰۰۱۲۱
فرابورس

به گزارش ‌ایبِنا، بر اساس تازه‌ترین آمار منتشرشده از سوی این فدراسیون، فرابورس توانسته است با بازدهی ۸۱ درصدی شاخص کل برای یک دوره یک‌ساله منتهی به دسامبر ۲۰۱۸ جایگاه نخست را به لحاظ کسب بالاترین بازدهی این نماگر در مقایسه با سایر بورس‌ها از آن خود کند.


رتبه‌های دوم تا پنجم این رده‌بندی به ترتیب بعد از فرابورس به بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۶۸ درصدی، بورس‌های قطر و اوکراین هر کدام با افزایش ۲۵ درصدی شاخص و بورس برزیل با بازدهی ۱۵ درصدی این نماگر اختصاص یافته است. علاوه بر این فرابورس از نظر ارزش معاملات بدهی در منطقه خاورمیانه، پس از بورس استانبول در جایگاه دوم قرار گرفته است.


کسب بالاترین حاشیه سود


از سوی دیگر بر اساس گزارش عملکردی منتشرشده توسط فدراسیون بورس‌های اروپایی_آسیایی «Feas»، فرابورس در سال ۲۰۱۷ بالاترین حاشیه سود را در گروه بورس‌های با سایز متوسط این فدراسیون کسب کرده است. همچنین فرابورس از نظر سرانه سود به ازای پرسنل با رقم ۶۱ هزار و ۵۷۷ یورو، جایگاه نخست را در میان سایر بورس‌های عضو این فدراسیون به خود اختصاص داده است.


گفتنی است که گروه بورس‌های با سایز متوسط فیاس متشکل از ۱۲ بورس شامل بورس‌های ابوظبی، اردن، یونان، بلاروس، کویت، بخارست، قبرس، دمشق، عراق، قزاقستان، مسقط و فرابورس است


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر