29 ارديبهشت 1398 - 15:30

پیشنهاد ایجاد کانال‌های بانکی بین ایران و چک

رییس اتاق تهران و سفیر ایران در جمهوری چک، با بررسی مراودات دوجانبه دو کشور بر لزوم و ضرورت توسعه روابط تجاری بنگاه‌های کوچک و متوسط دو طرف و راه‌اندازی کانال‌های مراودات بانکی تاکید کردند.
کد خبر : ۱۰۰۱۳۲
اتاق تهران

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی اتاق تهران، مسعود خوانساری در دیدار با اکبر امینیان ضمن اشاره به همکاری‌ های اتاق بازرگانی تهران در سال‌ های اخیر با سازمان ‌ها و اتاق‌ های بازرگانی کشور جمهوری چک از علاقمندی اتاق و فعالان بخش خصوصی برای بهبود و توسعه روابط فعلی سخن گفت و افزود: اتاق تهران در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میزبان سه هیات تجاری به سرپرستی وزرای صنعت، معدن و اقتصاد کشور جمهوری چک به تهران بود و در خلال این ملاقات ‌ها قراردادهایی نیز بین شرکت‌ های دو طرف به امضا رسید.


وی افزود: در ضمن اتاق بازرگانی تهران نیز در سال ۱۳۹۵ یک هیات تجاری به جمهوری چک اعزام کرد که طی آن ملاقات ‌های خوبی با اتاق بازرگانی و کنفدراسیون صنایع چک و اتاق بازرگانی مشترک ایران- چکسلواکی انجام و تفاهم‌ نامه‌ های همکاری با این نهادهای بخش خصوصی برای توسعه همکاری ‌ها امضا شد.


رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به حجم ۸۹ میلیون دلاری روابط تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۸ گفت: متاسفانه در سال گذشته به دلیل وجود مشکلات بانکی در روابط خارجی با کشورهای اروپایی حجم مبادلات با این کشورها از جمله جمهوری چک نسبت به سال قبل از آن با کاهش روبرو شده است.


مسعود خوانساری خاطرنشان کرد که اتاق تهران فهرستی از شرکت‌ های کوچک و متوسط برای ارائه به نهادهای مرتبط در چک تهیه کرده و آمادگی دارد تا همتایان ایرانی متناظر فعالیت شرکت‌ های کوچک و متوسط چک را به آنها معرفی کند.


وی همچنین تهاتر کالا میان بازرگانان دو کشور را از جمله راهکارهای حل معضل مراودات مالی برشمرد و افزود این امر میان دو کشور و حتی از طریق کشورهای ثالث قابل انجام است. اکبر امینیان، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری چک نیز با اعلام اینکه رفتار چک در قبال رابطه با ایران مبتنی بر چارچوب ‌های اتحادیه اروپاست، افزود: سفارت ایران در پراگ آمادگی دارد تا با ارتباط با سازمان‌های اشاره شده و نیز اتحادیه صنایع خُرد و متوسط چک راه‌ های افزایش مراودات دوجانبه را بررسی و دنبال کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر