07 خرداد 1398 - 09:44
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رای مجلس

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، راهکار ساماندهی بازار مسکن را تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس خواند.
کد خبر : ۱۰۰۱۳۶
مجلس شورای اسلامی - کراپ‌شده

هادی قوامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تلاطم قیمت ها در بازار مسکن و رشد بی رویه آن گفت: مهم ترین اقدام در خصوص ساماندهی این بازار تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه است تا سفته بازی و سوداگری پایان یابد.


نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب قانون مذکور حباب در بخش مسکن را از بین می برد، افزود: وقتی دلالی در این بازار سودی نداشته باشد به طور حتم بسیاری از معاملات به صورتی که با هدف تنش قیمتی در بازار رخ می دهد از بین خواهد رفت.


وی با تاکید بر اینکه راهکار دیگری که می تواند به ساماندهی بازار مسکن منجر شود در ارایه تسهیلات ارزان جهت تولید مصالح ساختمانی خلاصه می شود، تصریح کرد: در این حوزه نقش دولت و شبکه بانکی پُررنگ شده و تیم اقتصادی می تواند موانع را بردارد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شورای پول و اعتبار نیز در خصوص ارایه تسهیلات مورد نیاز جهت ساخت مسکن و تولید مصالح ارزان باید همکاری کند، گفت: وضعیت بازار مسکن در شرایط فعلی نیازمند همدلی زنجیره وار همه مسئولان است.


قوامی با تاکید بر اینکه مجلس آماده کمک به دولت در خصوص ساماندهی مسکن است، تصریح کرد: متاسفانه طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس نهم رای نیاورد، اما امید است بزودی در مجلس دهم در راستای کمک به خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه مصوب شود.


وی ادامه داد: به سرانجام رسیدن قانون مذکور از سرازیر شدن نقدینگی در بورس بازی و سفته بازی ها جلوگیری می کند. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وقتی جلوی سوداگری ها گرفته شود نقدینگی خود به خود به سمت تولید هدایت می شود، گفت: دولت باید زمینه رشد تولید را فراهم کند زیرا در غیر اینصورت نقدینگی سرگردان هر روز بازاری را تحت تلاطم قیمتی قرار می دهد.


برچسب ها: مجلس هادی قوامی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها