30 ارديبهشت 1398 - 14:53

برگزاری اولین مجمع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی

همزمان با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اولین مجمع الکترونیک این شرکت در بستر سامانه الکترونیکی برگزار شد.
کد خبر : ۱۰۰۱۸۳
99

به گزارش ‌ایبِنا، این سامانه که با هدف تسهیل حضور سرمایه‌گذاران و سهامداران جهت حضور در مجمع، برقراری ارتباط بهتر بین سهامداران و مدیران شرکت‌ و کاهش هزینه‌های برگزاری مجمع طراحی شده برای اولین بار به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت.


با توجه به اینکه پیش شرط حضور در مجمع الکترونیکی و دسترسی به پورتال مجامع برای صاحبان سهام، احراز هویت آنها از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) می باشد، سهامداران شرکت سپرده گذاری نیز همگام با سایر فعالان بازار سرمایه از روزهای گذشته در سامانه سجام ثبت نام نموده و احراز هویت شدند.


نمایش گزارش ­های عملکرد و مالی شرکت قبل از برگزاری مجمع، مشاهده دستور جلسه مجمع، قابلیت پخش زنده مراسم از طریق شبکه توزیع محتوا به دو زبان فارسی و انگلیسی، امکان پرسش و پاسخ به صورت آنلاین و همچنین امکان رای­ دهی به صورت الکترونیک از جمله قابلیت ­های مجمع الکترونیک شرکت سمات بود.


این سامانه که فاز اول آن به بهره برداری آزمایشی رسید توسط تیم فنی شرکت سمات سامانه و با همکاری مجموعه ­های استارت آپ و دانش بنیان کشور راه اندازی شده و برنامه توسعه فازهای آتی آن همزمان با تصویب دستورالعمل های لازم و ارتباط با سایر نهادها و سازمانها در حال پیگیری است.


در مجمع عمومی سالانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، این امکان در اختیار سهامداران قرار گرفت تا همزمان از طریق دستگاه ­های هوشمند و وب کیوسک ­های تعبیه شده در محل برگزاری مجمع و به صورت الکترونیکی و یا از راه دور از طریق درگاه الکترونیکی سهامداران (دارا) و اپلیکیشن دارا ضمن مشاهده مجمع و نظارت بر روند برگزاری آن، آرای خود را در خصوص موارد دستور جلسه اعلام نمایند.


در خاتمه امیدوار است تا با مشارکت هر چه بیشتر سهامداران و ناشران بازار سرمایه در سامانه سجام و استفاده از ظرفیت ­های سامانه طراحی شده گام های اساسی در جهت کارکرد بهتر مجامع شرکت ­ها برداشته شود. بدون شک برگزاری مجمع الکترونیک شرکت سمات آغازگر راه اجرای گسترده این شیوه توسعه یافته برگزاری مجامع و نهادینه سازی آن خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر