30 ارديبهشت 1398 - 20:23
در شورای گفت وگو ،

بسته پیشنهادی تقویت توان و ایجاد رونق در تولید بررسی شد

بسته پیشنهادی اتاق ایران درباره تقویت توان و ایجاد رونق در تولید در هشتاد و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بررسی شد.
کد خبر : ۱۰۰۱۹۱
شورای گفت وگو

به گزارش خبرنگار ایبِنا، هشتاد و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران و محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با محوریت اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر نحوه تامین ارز برای تسویه اعتبارات اسنادی مدت دار (یوزانس)، ریفاینانس، بروات اسنادی مدت دار و اعتبارات اسنادی غیرقابل برگشت گشایش یافته قبل از ١٦ مرداد ٩٧ برگزار شد.


همچنین در این نشست نتایج جلسه معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد در خصوص تضامین به صورت سپرده ریالی در خرید ارز کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید بررسی شد.


دستور کار این جلسه پیش نویس آیین نامه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید موضوع ماده ٦١ قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بسته پیشنهادی اتاق ایران جهت تقویت توان و ایجاد رونق در تولید بود.


با توافق اعضای شورای گفت و گو مقرر شد که نمایندگانی از طرف مجلس، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، معاونت حقوقی رییس جمهور و شورای گفت و گو ماده ٦١ قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را بررسی و پس از جمعبندی به شورای گفت و گو بازگردانند.


فرهاد دژپسند در این جلسه، بسته پیشنهادی اتاق ایران درباره تقویت توان و ایجاد رونق در تولید را خوب و جامع توصیف کرد و اظهار داشت: البته این بسته قسمت دومی هم درباره چالش های ساختاری دارد که امروز به آن نرسیدیم.


وی افزود: پیشنهاد من این است که کارگروهی را برای بررسی بند به بند این بسته تعیین کنیم و بعد درباره آن تصمیم گیری کنیم.


دژپسند خواستار حضور رییس کل گمرک در جلسات آتی شورای گفت و گو شد و گفت: باید از دستگاه های اجرایی دست کم یک نماینده و همچنین نمایندگان بیشتری از مجلس و قوه قضاییه و همچنین نمایندگان اصناف مختلف از بخش خصوصی بدون محدودیت در این جلسات حضور داشته باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر