31 ارديبهشت 1398 - 07:59
خوانساری مطرح کرد؛

۳ استراتژی مهم اتاق در دوره نهم/ اولویت اول؛ بهبود کسب و کار

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران سه استراتژی اصلی این اتاق در دوره نهم را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۰۰۱۹۴
مسعود خوانساری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مسعود خوانساری صبح امروز (سه شنبه) و در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در دوره نهم اتاق باید سه استرتژی "گسترش نفوذ در تصمیم گیری های اقتصادی قوا"، "تمرکز بر کشورهای همسایه که دارای مرزهای زمینی با آنها هستیم" و " نتیجه محور شدن فرایندها در اتاق" را پیش ببریم.


وی توضیح داد که در سال های گذشته اتاق به جای دخالت در تصمیم سازی ها، هر روز عکس العملی در مقابل تصمیم گیری ها داشته که این شرایط باید تغییر کند. رییس اتاق بازرگانی همچنین بر لزوم ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه و سایر کشورهایی که قصد همراهی با ایران در زمینه مقابله با تحریم ها را دارند، تاکید کرد.


خوانساری خاطرنشان کرد که سال ٩٨ علاوه بر فشارهای تحریمی، بنگاه ها در داخل کشور با فشارهای مالیاتی و تامین اجتماعی نیز روبرو هستند. وی هشدار داد که گسترش دخالت ها در زمینه قیمت گذاری باعث بهوجود آمدن مسائلی مانند احتکار خواهد شد.


رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: امسال برخی از بنگاه ها شاید به دلیل تحریم ها و کم شدن تقاضا تعطیل شوند. وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولین گفت: تشکری ویژه باید از رهبر معظم انقلاب داشته باشم که در دیدار با مسئولین کشور بر مسائل اقتصادی تاکید کردند و خیلی از مطالب مورد درخواست ما از جمله توجه به معیشت مردم و حمایت از تولید را مطرح کردند.


وی تصریح کرد: ایران ظرفیت های بالایی برای توسعه اقتصادی دارد و باید چالش تحریم را با اتکا به مردم و بخش خصوصی تبدیل به فرصت کنیم. رییس اتاق تهران همچنین اظهار داشت: این دوره مسئولیت سخت تری برعهده داریم و باید با تلاش بیشتر از این دوره عبور کنیم.


خوانساری ادامه داد: اصلاح فضای کسب و کار باید اولویت اول دولت و سران قوا قرار بگیرد، تا بتوانیم خیلی از مسائل را حل کنیم. وی با تشریح عملکرد اتاق بازرگانی در دوره هشتم اظهار داشت: اقدامات خوبی در دوره هشتم به ویژه بعد از برجام انجام شد و اگر تحریم های اخیر نبود، موفقیت های بزرگی به دست می آوردیم.


وی گفت: تعداد اعضای اتاق در دوره گذشته از ١٤ هزار نفر به ١٨ هزار نفر رسید و اعتمادی بین فعالان اقتصادی و اتاق به وجود آمد. رییس اتاق تهران با بیان اینکه در هفته جاری اعضای کمیسیون های این اتاق انتخاب می شوند، اظهار داشت: مسائل مختلف و متنوعی در کمیسیون ها مطرح خواهد شد و باید تلاش کنیم که در کوتاه مدت به نتیجه برسیم. روسای کمیسیون ها باید به عنوان سخنگوی آن کمیسیون شناخته شود و باید یک صدا از اتاق خارج شود.


خوانساری تاکید کرد: برآیند کاری ما در چهار سال آینده این است که بتوانیم رتبه ایران را در بهبود فضای کسب و کار ارتقا دهیم. سال گذشته با وجود همه مشکلات رتبه کشور در رقابت پذیری را ٢٠ پله کاهش دهیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر