31 ارديبهشت 1398 - 11:27

آغاز دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش «وتجارت» با سررسید دی ۹۸

مدیر ابزارهای نوین مالی شرکت بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش «وتجارت» با سررسید دی ۹۸ خبر داد.
کد خبر : ۱۰۰۲۱۵
طرح

به گزارش خبرنگار ‌ایبِنا، بر اساس اطلاعیه بورس اوراق بهادار تهران معاملات قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام بانک تجارت (وتجارت) با سررسید دی ماه ۹۸ از امروز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸ در بورس اوراق بهادار تهران به صورت «حداقل یک قرارداد در سود، یک قرارداد بی تفاوت، حداقل یک قرارداد در زیان نماد معاملاتی قراردادهای اختیار معامله» آغاز می شود.


بر اساس این اطلاعیه، سایر مشخصات قراردادهای اختیار معامله شامل اندازه قرارداد ۱۰۰۰ سهم سقف، هر سفارش ۱۰۰ قرارداد، حداقل تغییر قیمت هر سفارش یک ریال و دامنه نوسان ندارد. همچنین روزها و ساعات معاملاتی شنبه تا چهارشنبه ۹:۰۰ تا ۱۲:۳۰، سقف موقعیت های باز و هم جهت بدون محدودیت، دوره معاملاتی ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸ تا ۸ دی ماه ۹۸، ضرایب مورد استفاده در محاسبات وجوه تضمین اولیه لازم و حداقل وجه تضمین این قراردادها A=۲۰% B=۱۰% نسبت حداقل وجه تضمین ۷۰ درصد و ضریب گرد کردن ۱۰۰.۰۰۰ ریال است.


فرآیند اعمال شامل زمان تسویه نقدی یک روز کاری پیش از سررسید و زمان تسویه فیزیکی سررسید امکان تسویه نقدی به کسری از اندازه قرارداد وجود دارد. بر اساس این اطلاعیه سبک اعمال اروپایی، نحوه اعمال غیرخودکار، نوع تسویه در سررسید : الف) تسویه فیزیکی ب) تسویه نقدی «در صورت توافق طرفین» است.


گفتنی است که نکات مهم در خصوص معاملات قراردادهای مذکور شامل این موارد است که معاملات مربوط به این قراردادها تنها به صورت آنلاین و صرفاً از طریق کارگزارانی که مجوز معاملات آنلاین در این بازار را دارا باشند، قابل انجام است.


همچنین با توجه به راه اندازی سامانه مدیریت ریسک و امکان محاسبات وجوه تضمین، اتخاذ موقعیت باز فروش در قراردادهای اختیارمعامله، به شرط کفایت وجوه تضمین، برای تمامی فعالان بازار سرمایه امکان پذیر است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر