31 ارديبهشت 1398 - 15:40

آیفکس ۲۶۴۴ واحدی شد

شاخص فرابورس در پایان معاملات روز جاری آیفکس با ۲۱ واحد رشد به ۲۶۴۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۰۲۳۴
99

به گزارش ‌ایبِنا، معاملات فرابورس در آخرین روز کاری اردیبهشت‌ماه ۹۸ با انجام یک عرضه اولیه در بازار دوم و جابه‌جایی بیش از یک میلیارد ورقه به ارزش افزون بر ۶ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال سپری شد.


بر اساس این گزارش، شاخص کل فرابورس نیز روز جاری با بیشتر از ۲۱ واحد افزایش به ارتفاع ۲ هزار و ۶۴۴ واحدی رسید که بدین ترتیب این نماگر میزان رشد خود را از ابتدای اردیبهشت‌ماه به حدود ۷ درصد و از آغاز سال جاری به بیشتر از ۱۷ درصد رساند.


نمادهای تاثیرگذار


همچنین نمادهای «دماوند»، «مارون»، «شاوان»، «سمگا» و «شپاس» در حالی تا سقف حداکثر ۸ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند که در مقابل نماد «زاگرس» با تاثیر منفی ۲.۵ واحدی بر این نماگر از رشد بیشتر آن جلوگیری کرد. در همین حال معاملات سهام امروز در بازارهای اول، دوم و پایه به ترتیب با جابه جایی ۸۸، ۴۴۲ و ۴۴۹ میلیون سهم به ارزش ۳۶۷، ۲ هزار و ۳۴۷ و یک هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال خاتمه یافت.


بازار دوم


افزون بر این، در بازار دوم نیز ۱۰ درصد از سهام شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد به تعداد ۵۲ میلیون سهم برای نخستین بار عرضه اولیه و هر سهم آن ۴۲۰۰ ریال کشف قیمت شد. امروز در شرایطی که نماد شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان بالاترین ارزش معاملات را در رقم بیش از ۵۲۳ میلیارد ریال در اختیار گرفت، نماد ذوب‌آهن با بیشترین حجم معاملات به میزان بیش از ۱۳۰ میلیون سهم روبه رو شد.


بازار ابزارهای نوین مالی


همچنین دو نماد «توریل» و «سمگا» با بیشترین رشد و دو نماد «پخش» و «کرمان» با بالاترین افت قیمتی روبرو شدند. در سمت دیگر بازار نیز معاملات بازار ابزارهای نوین مالی با تغییر مالکیت ۳۱ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال خاتمه یافت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها