31 ارديبهشت 1398 - 17:15

برنامه‌ریزی راهبردی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای توسعه اشتغال

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: در دوسال اخیر تلاش کردیم تا رویکرد خدمات و طرح های تسهیلاتی بانک را از حوزه معیشت به سمت اشتغالزایی و کارآفرینی معطوف سازیم.
کد خبر : ۱۰۰۲۳۶
دکتر مرتضی اکبری

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در جلسه امضای تفاهمنامه با «شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی» و در دیدار با سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ضمن اشاره به عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: این بانک در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۳۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده که بیش از ۵۵ درصد آن به حوزه های حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی اختصاص یافته است.


وی افزود: در دو سال گذشته تلاش کردیم تا رویکرد بانک را کمی از حوزه معیشت جدا کنیم و به حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور روی آوریم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: این بانک در سال گذشته با همکاری سازمان هایی مانند: بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات شایسته ای را برای توانمندسازی نیازمندان در مناطق محروم، اشتغالزایی و همچنین رونق کشاورزی و دامپروری انجام داده است.


اکبری تصریح کرد: در ۶ ماه دوم سال گذشته با همکاری صندوق امداد ولایت کمیته امداد بالغ بر ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مددخواهان تحت پوشش این نهاد با رویکرد ایجاد اشتغال و توانمندسازی پایدار پرداخت شده است.


وی خاطرنشان کرد: در تعامل با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز به ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی تعهد شده که بیش از نیمی از آن در سال گذشته محقق شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به ضرورت حمایت از تولید کالای داخلی اظهارداشت: این بانک از سال گذشته، گام های موثری را برای حمایت از کالا و خدمات داخلی برداشته است و در این راستا اقداماتی برای حمایت از صنایع دستی، فرش و قالیچه دستباف، موتورسیکلت های برقی و همینطور در حوزه های خدماتی، مانند: تامین هزینه های بیمه ای، کمک به خرید انشعابات فاضلاب، هم افزایی برای پرداخت و تادییه دیون و عوارض شهرداری ها و ... شده است.


اکبری امضای این تفاهمنامه را گامی دیگر برای توجه به توسعه روستاهای کشور دانست و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران می تواند در راستای ماموریت های شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی هم افزایی داشته باشد و به پیشبرد امور این حوزه کمک نماید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر