01 خرداد 1398 - 11:51

حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران از کسب و کارهای نوآورانه

بانک قرض الحسنه مهر ایران با ارائه تسهیلات قرض الحسنه از کسب و کارهای نوآورانه، استارت آپها و فین تک‌ها حمایت می‌کند.
کد خبر : ۱۰۰۲۷۱
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای حمایت از شرکتهای دانش بنیان تا کنون اقدام به امضای دو تفاهم‌نامه و دو الحاقیه با صندوق نوآوری و شکوفایی نموده است.  


با توجه به تفاهم نامه مذکور که به امضای مدیران ارشد بانک و مسئولین صندوق نوآوری و شکوفایی رسیده است، تا کنون تعداد ۶۴۱ فقره وام قرض‌الحسنه مجموعاً به ارزش ۱۴۹ میلیارد ریال به شرکتهای دانش بنیان معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت شده است.  
شایان ذکر است، همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق مذکور از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد.
به جز صندوق نوآوری و شکوفایی، این بانک با ستاد ویژه فناوری نانو نیز سند همکاری امضاء نموده که از محل این تفاهم نامه تعداد ۳۰ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است. همچنین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با پارک فناوری پردیس نیز تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسانده است که بر اساس این تفاهم‌نامه تا کنون تعداد ۸۸ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۱۳ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال اعطا شده است.
این بانک با دو شرکت دانش‌بنیان به نامهای «صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی توسعه صادرات و فناوری شریف» و «دانش بافت» تفاهم‌نامه‌هایی جداگانه به امضا رسانده است که از محل این تفاهم‌نامه‌ها تا کنون تعداد ۳۳ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.
 


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای حمایت از استارت آپها و فین تکها و سرمایه‌گذاری در این زمینه، با همکاری شتابدهنده ستارگان فارابی اقدام به برگزاری ماراتن برنامه نویسی مالی، در تاریخ ۱۰ الی ۱۲ بهمن ماه در محل دانشگاه شهید بهشتی نمود.


ماراتن برنامه نویسی مالی، تحت عنوان فین وارز(finwars)، یک مسابقه برنامه نویسی است. پیش از این رویداد، برای تیم های شرکت کننده چالش هایی در زمینه ی مالی مطرح شده و سپس در طی این سه روز، شرکت‌کنندگان فرصت دارند تا نسخه ای از راه حل‌هایی که برای این چالش‌ها یافته‌اند را ارائه کنند.  
پیش از برگزاری رویداد، کارگروهی متشکل از کارشناسان بانک و نمایندگان شتاب دهنده به منظور تعیین چالشهای رویداد تشکیل، و نیازهای بانک در قالب چالشهای مورد نظر احصاء شد. همزمان با برگزاری این جلسات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور حمایت استارت آپهای حوزه پولی و مالی، و همچنین برطرف کردن نیازهای بانک در حوزه‌های مختلف اقدام به امضای تفاهم‌نامه همکاری با شتابدهنده نمود.
به منظور برگزاری رویداد ماراتن مالی شهید بهشتی طی همکاری این بانک و شتابدهنده ستارگان فارابی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و تولید و انتشار اخبار در رسانه‌های مورد نظر انجام شد که منجر به ثبت‌نام ۱۹ تیم در فراخوان ثبت نام گردید. هر یک از این تیمها پس از انتخاب چالش مورد نظر خود به رقابت با یکدیگر پرداختند تا به هدایای ۱۰۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون ریالی رویداد که از طرف بانک برای تیمهای اول تا سوم تعیین شده بود، دست پیدا کنند. همچنین علاوه بر جوایز مذکور، بانک قرض الحسنه مهرایران برای تمامی نفرات تیمهای راه یافته به مرحله داوری جایزه‌ای به مبلغ ۵ میلیون ریال در نظر گرفت.
در حین برگزاری رویداد ماراتن مالی، تیمی متشکل از کارکنان بانک قرض الحسنه مهرایران و کارشناسان حوزه استارت آپ وظیفه هدایت و مربیگری تیمها را بر عهده داشتند. پس از برگزاری رویداد، نهایتاً ۱۲ تیم به مرحله داوری راه یافتند که تیمی متشکل از مدیران بانک و متخصصین حوزه استارت آپ، داوری عملکرد تیم‌ها را بر عهده داشتند که در نهایت سه تیم به عنوان تیمهای برتر برگزیده شد.
تولید نرم افزارهای ارائه خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران توسط شرکتهای استارت آپی
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به ماهیت و رسالت خود در زمینه اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه و لزوم حرکت به سمت تکنولوژیهای نوین در این زمینه، در نظر دارد نرم‌افزاری به منظور مدیریت صندوقهای قرض‌الحسنه خانوادگی به مشتریان ارائه نماید. با توجه به اینکه ارائه چنین خدمتی بر پایه فناوری اطلاعات می‌باشد، این بانک به منظور پیاده‌سازی و بازاریابی نرم‌افزار مذکور، اقدام به برگزاری جلساتی با چندین استارت آپ نمود که پس از برگزاری این جلسات، یکی از شرکتهای استارت آپی فعال در حوزه پرداخت، به منظور مشارکت با بانک، برای پیاده‌سازی و بازاریابی نرم‌افزار انتخاب شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر