01 خرداد 1398 - 14:30

افزایش اندک نماگر تالار شیشه‌ای

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد ۷۷ واحدی به ۲۱۵ هزار و ۱۶۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۰۲۷۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که اکثر شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۷۷ واحد رشد معادل ۰.۰۴ درصد به ۲۱۵ هزار ۱۶۸ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۲ واحد افزایش معادل ۰.۰۴ درصد به ۶۱ هزار ۶۶۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۹۶ واحد رشد معادل ۱.۲۵ درصد به ۴۸ هزار و ۱۳۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۱۲ واحد افزایش، معادل ۱.۲۵ درصد به ۳۳ هزار و ۳۳۳ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۹۹) واحد کاهش، معادل (۰.۰۸) درصد به ۲۴۲ هزار و ۶۲۵ واحد، شاخص بازار اول با (۳۱۹) واحد افت معادل (۰.۲۰) درصد به ۱۶۱ هزار ۱۴۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۹۱۲ واحد صعود معادل ۰.۴۶ درصد، به ۴۱۶ هزار و ۶۴ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد « فارس با ۱۴۵ واحد، بفجر با ۸۶ واحد، رانفور با ۷۲ واحد جم با ۶۷ واحد و کگل با ۶۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   


عملکرد شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «انتشارات و چاپ با ۶۸۵۴۹ واحد صعود معادل ۱۳.۳۴ درصد به ۵۸۲ هزار و ۴۶۷ واحد، محصولات چوبی با ۹۷۶۸ واحد افزایش معادل ۴.۹۹ درصد به ۲۰۵ هزار و ۶۳۴ واحد، محصولات کاغذ با ۱۷۱۰ واحد رشد معادل ۴.۴۷ درصد به ۳۷ هزار و ۷۸۳ واحد، سایر معادن با ۱۰۶۳ واحد افزایش معادل ۳.۸۰ درصد به ۲۹ هزار و ۴۱ واحد، سیمان با ۵۲ واحد رشد، معادل ۳.۵۴ درصد به یک هزار و ۵۳۶ واحد، تامین آب، برق و گاز با ۱۴ واحد افزایش معادل ۲.۵۹ درصد به ۵۸۲ واحد، وسایل ارتباطی با (۱۵۴) واحد کاهش معادل (۲.۹۱) درصد به ۵ هزار و ۱۶۲ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص میکند: قیمت سهام نمادهای «سبجنو، چافست، خکمک، خمحور، تکشا، ولیز و شنفت» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فلامی، پدرخش، غدام، دسبحا، سنیر، شاملا و کخاک» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۴۹ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۸۹۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۲۴ هزار و ۵۴ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر