عطش عجیب روسیه برای خرید طلا در جهان

روسیه با عطش عجیبی در حال خرید و ذخیره‌سازی طلاست که توجه تحلیلگران جهانی را به خود جلب کرده است.
کد خبر : ۱۰۰۳۰۶
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از روزنامه دیلی اکسپرس، آدریان اش، رئیس بخش مطالعات شرکت بین المللی کارگزاری بولین ولت اعلام کرد که میزان خریداری طلا از سوی روسیه در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ به ابعاد بی سابقه و رکوردی جدید رسید که علامت بدی برای صلح جهانی است.


این روزنامه اعلام کرده روسیه طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ ذخایر طلای خود را به میزان ۱۴۵.۵ تن افزایش داده که ۶۸ درصد بیشتر از دوره مشابه در سال ۲۰۱۸ است.


پیشتر شورای جهانی طلا اعلام کرده بود روسیه طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۵.۳ تن طلا خریده و ذخایر طلای خود را به ۲۱۶۸ تن رسانده است.


مسکو ضمن افزایش ذخایر طلای خود سرمایه گذاری در اوراق بهادار امریکا را کاهش داده و همچنین تلاش می کند وابستگی به دلار امریکا را کاهش دهد. به این ترتیب مسکو تلاش می کند خود را در مقابل بحران احتمالی در اقتصاد جهانی مصون نگاه دارد.


رئیس بخش مطالعاتی این شرکت بین المللی کارگزاری می گوید: خریداری مقدار زیادی طلا توسط دولت‌ها و بانک‌های مرکزی بندرت علامت خوبی برای صلح و همکاری در سراسر جهان بوده است.


وی خاطرنشان می‌سازد اگر مسکو که دارای مکان پنجم در رتبه‌بندی کشورها از لحاظ ذخایر طلا است، به خریداری طلا به مقدار و سرعت فعلی ادامه دهد، از فرانسه و ایتالیا جلو زده و جزو سه کشور پیشتاز در این رتبه بندی شده و به این ترتیب روسیه مکان خود در صحنه جهانی را تقویت خواهد کرد.


براساس گزارش اسپوتنیک، آمریکا با فاصله زیاد از دیگر کشورها هنوز بزرگترین صاحب ذخایر طلا است و روسیه برای رسیدن به آمریکا از این لحاظ باید همه طلای موجود در بازار را طی ۲۰ سال آینده خریداری کند.


برچسب ها: طلا روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر