05 خرداد 1398 - 08:32

فین‌تک‌ها؛ فرصتی برای سرمایه‌گذاری فعالان بانکداری اسلامی

فعالان حوزه تامین مالی و بانکداری اسلامی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در فین‌تک‌ها به توسعه خدمات مالی اسلامی و ارائه محصولات به طور موثر و کارآمدتر اقدام کنند.
کد خبر : ۱۰۰۳۳۱
فین تک

به گزارش ایبِنا به نقل از پرتال بانکداری اسلامی، فعالان حوزه تامین مالی و بانکداری اسلامی بایستی با سرعت بیشتری در فن‌آوری‌های نوین سرمایه‌گذاری کنند تا از این طریق بتوانند راهکارهای ارائه خدمات بانکداری اسلامی را گسترش و محصولات خود را به طور موثر و کارآمدتری منتشر کنند. استفاده از تکنولوژی هوشمند در صنعت مالی (فین‌تک) باعث تسهیل معاملات مالی و ایجاد تحولات قابل توجهی در حوزه پرداخت‌های موبایلی، انتقال پول، تسهیلات، سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی می‌شود. فین‌تک‌ها در فضای مالی اسلامی می‌توانند در تکامل عرضه محصولات و خدمات مالی اسلامی کمک قابل توجهی کنند.  


آنطور که خبرگزاری نیو استریت تایمز مالزی گزارش داده، مهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی در پانزدهمین مجمع مالی اسلامی ۲۰۱۹ که در کوالالامپور مالزی برگزار شد، گفت: تحولات صنعت بانکداری و مالی اسلامی طی سال‌های اخیر با سرعت قابل توجهی همراه بوده و مفاهیم مالی اسلامی مرتبط با بسیاری از محصولات مالی به منظور تامین نیازهای مشتریان و سرمایه‌گذاران گسترش یافته است. علاوه بر این، چارچوب‌های مقرراتی، احتیاطی، قانونی و حسابداری اسلامی، توسعه و زمینه تحقیقات لازم و ارتقای آموزش و دانش بیشتر میان مسلمانان و غیرمسلمانان افزایش یافته است.


به گفته وی، تامین مالی اسلامی به عنوان یک عامل تسهیل‌کننده می‌تواند نقش موثری در رشد جهانی سبز ایفا نماید. در این میان، نفوذ فین‌تک‌ها به فضای مالی اسلامی باعث حذف واسطه‌ها و در نتیجه کاهش قیمت‌ها و افزایش بازدهی خواهد شد. با این وجود، حضور فن‌آوری‌های نوین در صنعت بانکداری اسلامی در مراحل اولیه خود قرار دارد و لازم است با یکسان‌سازی استانداردها و گزارش‌دهی‌های مالی و همچنین همکاری ذی‌نفعان این حوزه، زمینه کاهش موانع و افزایش شفافیت برای سرمایه‌گذاران ایجاد شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها