05 خرداد 1398 - 11:05

لایحه ساماندهی سهام عدالت ابهام دارد

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ از بررسی لایحه سهام عدالت در کمیسیون متبوعش و وجود ابهاماتی در این لایحه خبر دارد.
کد خبر : ۱۰۰۳۵۵
حمیدرضا فولادگر

به گزارش ‌ایبِنا به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر در تشریح نشست کمیسیون گفت: لایحه ساماندهی سهام عدالت مورد بررسی قرار گرفت؛ اگرچه روش کلی آزادسازی سهام عدالت و واگذاری آن تصویب شده بود اما جزییات و مسیر آن با اما و اگرهایی همراه است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی، مرکز پژوهش‌ها و اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی نظرات متفاوتی درباره روش واگذاری سهام عدالت داشتند.


رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه برای واگذاری سهام عدالت باید هماهنگی‌هایی میان وزارت اقتصاد و داراریی و سازمان بورس برقرار شود، اظهار داشت: برای تحقق و اجرایی شدن این لایحه سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی و بانک مرکزی باید با یکدیگر برای استفاده از اتاق تسویه میان بانک‌ها به تعامل برسند.


بررسی زمانبندی آزادسازی سهام عدالت


این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: زمانبندی آزادسازی سهام عدالت و روش اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد؛ این موضوع به صورت آیین‌نامه به شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ارجاع شود.


رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی ادامه داد: برای تعیین تکلیف شرکت‌های استانی و کانون سهام عدالت شهرستان‌ها، نظرات مختلفی مطرح شد. گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس آماده شده و به صحن علنی ارائه می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر