07 خرداد 1398 - 14:32

تاثیر ۳ پارامتر در رشد بازار سرمایه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: افزایش نرخ ارز طی یک سال گذشته، کاهش نرخ مالیات نقل و انتقال سهام و سه برابر شدن نقدینگی در جامعه از جمله دلایل رشد نماگرهای بازار سرمایه است.
کد خبر : ۱۰۰۴۰۸
شهاب نادری

به گزارش ‌ایبِنا به نقل از خانه ملت، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به رشد فزاینده شاخص های بورس در دو ماه ابتدایی سال جاری، گفت: افزایش نرخ ارز طی یک سال گذشته، کاهش نرخ مالیات نقل و انتقال سهام و سه برابر شدن نقدینگی در جامعه از جمله دلایل رشد نماگرهای بازار سرمایه است.


نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نقدینگی در جامعه ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: بخشی از این نقدینگی جذب بازار سرمایه و بورس شده و که طی ماه های گذشته شاهد رشد شاخص های بورس و افزایش جنب و جوش در این بازار بوده ایم.


تاثیر کاهش نرخ مالیات نقل و انتقال سهام


وی ادامه داد: در حال حاضر معاملات با حجم بالایی در بورس انجام می شود و نشان دهنده این بوده که حرکت شاخص بازار سرمایه مبتنی بر مولفه‌ های اقتصادی است. نادری با بیان اینکه بازار سرمایه مکانی برای کمک به رونق تولید به شمار می رود، تاکید کرد: یکی از اقدامات مثبت وزارت اقتصاد در سال گذشته کاهش نرخ مالیات نقل و انتقال سهام بود که تمدید این موضوع می تواند با کاهش هزینه های معاملاتی به نقدشوندگی و افزایش دفعات معاملات کمک فراوانی به رشد شاخص های بورس کند.


وی افزود: در ماه‌های گذشته بازار غیر رسمی ارز شاهد رشد قیمت دلار است و این موضوع روی بازارهای پولی و مالی از جمله بازار سهام تاثیرگذار بوده اما این تنها دلیل رشد نماگرهای بورسی نیست، بلکه بخشی از نقدینگی سرگردان جذب این بازار شده است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، درپایان ابراز امیدواری کرد که شاخص های بورس طی ماه های آینده و با ارایه صورت های مالی شرکت‌های بورسی رشد چشمگیری یابد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر