08 خرداد 1398 - 11:45

افت بورس‌های آسیایی تحت تاثیر قیمت اوراق قرضه

بازارهای سهام در آسیا امروز در پی افزایش قیمت اوراق قرضه جهانی با روند نزولی همراه شدند.
کد خبر : ۱۰۰۴۳۰
بورس

به گزارش ‌ایبِنا، بی‌اعتمادی به بازارها و معاملات کم رونق در بازارهای جهانی موجب شد شاخص‌ها در ساعات معاملاتی امروز روند نزولی را ترجیح دهند.


بر اساس این گزارش، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با کاهش ۰.۵ درصدی همراه شد در حالی که شاخص CSI چین روند نزولی ۰.۵ درصدی را به ثبت رساند.


کاهش شاخص اس اند پی استرالیا


همچنین اس اند پی استرالیا کاهش ۰.۸ درصدی را از آن خود کرد در حالی که نیکی ژاپن ۱.۴ درصد افت داشت.


آمار و داده های اقتصاد خرد در دنیا که نشان دهنده کاهش آهنگ رشد اقتصادی در جهان است موجب دور ماندن سرمایه گذاران از بازارهای سهام شده است.


ریسک‌های سیاسی که بر بازارهای اقتصادی سایه افکنده موجب کاهش حجم معاملات و همچنین رشد قیمت اوراق قرضه‌های دولتی شده است.


بحران های سیاسی در اتریش، نظرسنجی‌ها در یونان، انتخابات اتحادیه اروپا و پیروزی حزب یورو اسکیپتیک، همگی چشم انداز غم انگیزی را از اقتصاد جهانی بروز می‌دهد.


نزول بورس‌های شرق آسیا


به این ترتیب، بازارهای آسیایی امروز شاهد افت ۰.۹ درصدی شاخص تاپیکس، ۰.۴ درصدی شاخص اصلی بورس هنگ کنگ و ۰.۱ درصدی شاخص شانگهای چین بودند .


اما در اروپا نیز اوضاع اقتصادی نا به سامان است. بحران مالی ایتالیا رو به وخامت گذاشته است و کسری بودجه این کشور که از استاندارد کشورهای عضو ناحیه یورو بیشتر است موجب به هم ریختگی اوضاع اقتصادی شده است. به همین ترتیب، کمیسیون اروپا به این بهانه، قصد دارد ایتالیا را در هفته آینده ۳.۵ میلیارد یورو جریمه کند.


این در حالی است که، بدهی ایتالیا به رقم ۱۳۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده که بالاترین رقم از سال ۱۹۲۰ میلادی تا کنون است.


بر این اساس، شاخص عدم امکان پرداخت تعهدات اوراق قرضه این کشور طی پنج سال آینده به رقم ۱۸ درصد رسیده و شرایط را برای سقوط ارزش سهام بانک‌های این کشور فراهم آورده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر