08 خرداد 1398 - 17:51

محاسبه سود سهام عدالت سال ۹۷/ دلیل آزاد نشدن سهام

رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: علت عدم آزادسازی سهام عدالت، اشکال حقوقی در اصل ۴۴ است.
کد خبر : ۱۰۰۴۶۰
اصل 44

به گزارش ایبِنا به نقل از واحد مرکزی خبر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی افزود: علت عدم آزاد سازی سهام عدالت اشکال حقوقی در مواد ۳۴ تا ۳۸ قانون سیاست‌های کل اصل ۴۴ است که براساس آن بخشی از سهام شرکت‌های سرمایه پذیر که در سبد سهام عدالت قرار دارد به شرکت‌های استانی داده شده و تا این قانون که قابل اجرا هم نیست اصلاح نشود، سازمان خصوصی سازی اجازه آزاد سازی سهام عدالت را ندارد.


رییس سازمان خصوصی سازی افزود: البته تاکنون هیچ کس از این بند قانونی دفاعی نکرده و به نظر می‌رسد که همگی در دولت و مجلس متفق القول مخالف آن هستند و مشخص است که انجام آن غیر ممکن است، اما این حکم قانونی باید اصلاح شود تا ما اجازه آزاد سازی سهام عدالت را داشته باشیم.


پوری حسینی تاکید کرد: حذف این قانون یا در مجلس یا جلسه سران سه قوه قابل اجرا است که البته سازمان خصوصی سازی از حدود ۴ سال قبل پیش نویس متن جایگزین را تهیه کرده و به این دستگاه‌ها ارسال کرده، اما هنوز تصمیمی برای آن گرفته نشده است.


وی درباره وضعیت پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۷ گفت: از سال ۹۴ که پرداخت سود شرکت‌های سرمایه پذیر به خزانه متوقف شده برای عملکرد سال‌های ۹۵ و ۹۶ به بعد قرار شد سود سهام این شرکت‌ها به مشمولان پرداخت شود.


رییس سازمان خصوصی سازی افزود: تاکنون از ۴۷ میلیون نفر ثبت نام کننده بالغ بر ۴۱ میلیون نفر شماره شبای خود را اعلام کردند و ما سود سهام عدالت آنها را واریز کرده ایم و تاکنون سود سهام سال ۹۵ به صورت کامل واریز شده و سود سهام سال ۹۶ به جز یک گروه که کارمندان و بازنشستگان هستند به علت مراحل اداری به تمامی در حساب مشمولان قابل برداشت است.


پوری حسینی گفت: سود سهام سال ۹۷ هم در حال محاسبه است و برای واریز آن باید منتظر برگزاری مجمع شرکت‌های سرمایه پذیر سبد سهام عدالت باشیم که تعدادی از آنها مجمع خود را در تیرماه و بزرگترین این شرکت‌ها یعنی هلدینگ خلیج فارس که بیشترین سود را پرداخت می‌کند در مهرماه برگزار می‌شود.


وی افزود: تلاش سازمان خصوصی سازی این است که پرداخت سود سال مالی ۹۷ را از آبان ماه ۹۸ به بعد به انجام برساند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها