انتشار آمار رسمی توسط بانک مرکزی ونزوئلا

بانک مرکزی ونزوئلا پس از مدت‌ها آمار رسمی از وضعیت اقتصادی این کشور را منتشر کرد؛ آماری که بسیار با آمارهای منفی‌تر سازمان‌های بین‌المللی فرق دارد.
کد خبر : ۱۰۰۴۶۷
پرچم ونزوئلا

به گزارش ایبِنا به نقل از بیزینس لایو،  بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد که تورم در این کشور در سال گذشته به ۱۳۰.۰۶۰ درصد رسیده و تولید ناخالص این کشور در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ با رشد منفی ۴۷.۶ درصد روبرو شده است.


بر اساس این آمار، تورم در ونزوئلا در سال ۲۰۱۶ معادل ۲۷۴.۴ درصد، در سال ۲۰۱۷ در بیشترین حالت خود یعنی ۸۶۲.۶ درصد و در سال ۲۰۱۸ هم ۱۳۰.۰۶۰ درصد برآورد شده است. این آمار در حالی منتشر شده که با برآوردهای صندوق بین‌المللی پول بسیار متفاوت است. طبق برآورد این نهاد بین‌المللی، شاخص تورم در سال گذشته به میزان یک میلیون و ۳۷۰ هزار درصد تخمین زده شده است. این صندوق تورم سال ۲۰۱۹ در ونزوئلا را ۱۰ میلیون درصد پیش‌بینی کرده است.


همچنین براساس این گزارش، تولید ناخالص ملی تا سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ محاسبه شده که نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۳ تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۱۸ به نصف کاهش یافته است. بانک مرکزی ونزوئلا همچنین اعلام کرد که صادرات نفت این کشور که ۹۶ درصد درآمد این کشور آمریکای جنوبی را شامل می‌شود در سال ۲۰۱۸ به ۲۹.۸۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.


درآمد ونزوئلا از فروش نفت در سال ۲۰۱۳ رقم ۸۵.۶۰۳ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۴ رقم ۷۱.۷۳۲ میلیارد دلار بود. این در حالی است که در آن سال‌ها قیمت نفت با سقوط روبرو شده بود. طبق آمار رسمی، صادرات نفت ونزوئلا از ده سال پیش ۳.۲ میلیون بشکه در روز بوده، اما این رقم در آوریل گذشته به ۱.۰۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر