12 خرداد 1398 - 11:56
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

افزایش فروش مصنوعات طلا/ وضعیت بازار بهتر شد

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران می‌گوید نوسان نرخ ارز و سکه و همچنین هشدارهای داده شده نسبت به خرید طلای آب شده باعث افزایش فروش مصنوعات طلا شده است.
کد خبر : ۱۰۰۵۴۴
طلا

سیدحجت شفایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره شرایط بازار طلای ساخته شده در فصل بهار ۹۸ اظهار داشت: شرایط تولید و فروش طلای ساخته از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بهتر بوده و وضعیت بازار هرچند ناچیز ولی مثبت تر شده است.


وی با بیان اینکه تحرک در بازار طلا و جواهر از ابتدای سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است، ابراز امیدواری کرد که بعد از پایان ماه مبارک رمضان، رونق بیشتری در بازار ایجاد شود.


رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران پیش بینی کرد که بازار فروش مصنوعات طلا با وجود تحریم و فشارها در نیمه نخست سال ۹۸ بهتر از سال گذشته خواهد بود.


شفایی درباره چرایی این موضوع نیز گفت: همکاران من در اتحادیه تولیدکنندگان و همچنین اتحادیه های دیگر طلا و جواهر هشدارهای لازم به مردم درباره خرید طلای آب شده را انجام داده و آنها را از این امر منع کرده اند؛ از سوی دیگر مردم شاهد نوسانات بالای ارز و سکه بوده اند و ذائقه آنها بار دیگر به سمت طلای ساخته شده متمایل شده است.


وی ادامه داد: مردم با خرید طلای ساخته شده هم می توانند سرمایه گذاری کرده و هم به عنوان زینت از آن استفاده کنند؛ از سوی دیگر این موضوع به رونق تولید و افزایش اشتغال در این صنعت منجر خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها