17 خرداد 1398 - 11:13
تحلیگر بازارهای مالی در گفت و گو با ایبِنا :

تاثیر فصل مجامع در رونق بورس/چشم انداز بازار سهام تا ۶ ماه آینده

یک کارشناس بازارسرمایه با اعلام این که ادامه رونق بورس تحت تاثیر برگزاری فصل مجامع، می تواند رکوردهای تازه‌تری را در تالار شیشه ای به ثبت برساند، گفت : حرکت بورس تا ۶ ماه ابتدای سال متعادل است.
کد خبر : ۱۰۰۵۶۸
بورس

مهدی رنجبر تحلیگر بازارهای مالی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به اینکه همانند سال‌های پیش در فصل برگزاری مجامع شاهد آن هستیم که سهامدران با هیجان بیشتری به معاملات خود در بورس می‌پردازند اظهار داشت : شرایط فعلی برای سرمایه گذاری در این بازار مناسب است.


آرام شدن بازارهای موازی


رنجبر  با بیان اینکه شفاف‌سازی های مالی ناشران تاثیر مثبتی بر کلیت حرکت بورس گذاشته است که باعث ایجاد رشدهای مناسب در این بازار شده گفت : آرام شدن نوسان های ارزی از یک سو و از بین رفتن تب‌وتاب رشد بی مهابای قیمت‌ها در سایر بازارهای‌ موازی نیز در افزایش متغییرها تاثیر زیادی گذاشته است.


اثر بهای تولید و نرخ فروش


وی درباره تاثیر بهای تولید و نرخ فروش در بورس گفت: این یک واقعیت است که به هر حال نرخ تولید و نرخ فروش با معیارهای فعلی که ارز در آن به شدت تاثیر گذار است به خوبی توانسته تا یک موجی از رونق را برای سهامداران ایجاد کند.


تاثیر فصل مجامع


این کارشناس بازارسرمایه درباره تاثیر برگزاری فصل مجامع در بازارسهام نیز معتقد است : ناشران بورسی در این فصل سعی می کنند تا با شفاف کردن وضعیت صورت های مالی و اجرای سیاست های تقسمیم سود متنوع سرمایه گذاران را از بازدهی سهام خود منتفع کنند که به تبع آن سهامداران نیز با حرارت بیشتری در تالارشیشه ای به خرید و فروش سهام می پردازند.


چشم انداز تالار شیشه ای


رنجبر درباره چشم انداز تالار شیشه‌ای نیز افزود : هر چند از ابتدای سال جاری تا به امروز بورس با اندکی نوسان همراه بوده است اما رشدهای صعودی معاملات، قیمت سهام و بازده بورس با سرعت و حجم بیشتری نسبت به روزهای منفی در بازارسهام در جریان است و در سویی دیگر گزارش های ۳ ماهه شرکت های بورسی نیز نشان می‌دهد که ناشران تحلیل و برآیند متعادلی از وضعیت اقتصادی دارند که در بودجه ریزی آن ها نیز قابل مشاهده است.


حرکت بورس تا پایان۶ ماه ابتدای سال


وی در ادامه افزود : بر همین اساس بازارسهام در میان مدت و حداقل تا پایان شش ماه ابتدای سال جاری با رونق نسبی و ادامه دار مواجه خواهد شد مگر آن که با شوک های تازه ترین در این بازار مواجه شویم تا بتواند مسیر بورس را متحول کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر