15 خرداد 1398 - 10:58

نرخ سود بانکی رقیب سوددهی بازار سرمایه نیست

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه با این که سود بانکی نرخ جذابی نیست و از سوی دیگر حداقل سپرده بانکی ملاک پرداخت سود به سرمایه‌گذاران است، بنابراین نمی‌توان آن را رقیب بازار سرمایه دانست.
کد خبر : ۱۰۰۵۸۳
بورس

علی اکبر زارعی در گفت  و گو با ایبِنا با اشاره به این که در حال حاضر بازار سرمایه پربازده‌ترین بازار نسبت به سایر بازارها برای سرمایه‌گذاران است، افزود: دلیل این موضوع، رکودی است که بر سایر بازارها سایه انداخته است.


این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که سرمایه هوشمند است و به سمت بازاری می‌روند که بیشترین سود را نصیب آن کند، اذعان داشت: با توجه به افزایش قیمتی که در بازارهای مختلف از جمله مسکن، ارز، خودرو و سکه در ماه‌های گذشته رخ داده است، بنابراین انتظار رشد قیمت در این بازارها وجود ندارد.


وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط کنونی اقتصاد آیا سپرده بانکی می‌تواند به عنوان رقیب بازار سرمایه برای جذب نقدینگی مطرح باشد نیز اظهار داشت: با توجه با این که سود بانکی نرخ جذابی نیست و از سوی دیگر حداقل سپرده بانکی ملاک پرداخت سود به سرمایه‌گذاران است، بنابراین نمی‌توان از آن به عنوان رقیب بازار سرمایه یاد کرد.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به مجموعه عوامل گفته شد بنظر می‌رسد بازار سهام سود بیشتری را نصیب سهامداران و سرمایه‌گذاران خود کند و از این جهت است که نقدینگی قابل قبولی در بازار سهام حضور دارد.


وی اذعان داشت: البته بازار سهام نیز تحت تاثیر مولفه‌های محتلف می‌تواند رشد یا افت را تجربه کند که در حال حاضر مهمترین موضوع قابل ذکر در این زمینه حواشی مرتبط با برجام و معادلات سیاسی میان ایران و ایالات متحده است.


زارعی گفت: از سوی دیگر این روزها شرکت‌های مختلف در حال برگزاری مجامع خود هستند، بنابراین تصمیماتی که در این مجامع گرفته می‌شود نیز می‌تواند سمت و سوی سرمایه‌گذاری در بازار سهام را تحت تاثیر خود قرار دهد.


وی اضافه کرد: همچنین فارغ از این موضوع که معاملات بازار سهام تحت تاثیر مجامع شرکت‌ها است و از سوی دیگر ریسک‌های مربوط به معادلات سیاسی نیز در حال کمرنگ شدن است، اقدامات سازمان بورس نیز در راستای تسهیل تسعیر ارزی بانک‌ها و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی شرکت‌ها نیز تا حدودی موجب بهبود معاملات بازار سهام شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر