13 خرداد 1398 - 14:22
تداوم سقوط نرخ ارز در بازار؛

قیمت دلار به ۱۳ هزار تومان کاهش یافت

نرخ ارز طی روزهای گذشته روند کاهشی به خود گرفته به نحوی که نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانکی امروز به ۱۳ هزار تومان رسید.
کد خبر : ۱۰۰۵۹۳
پول

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نرخ امروز  در بازار تهران در ادامه روند کاهشی روزهای گذشته باز هم کاهش یافت و در آستانه بازگشت به کانال ۱۲ هزار تومان قرار گرفت. این در حالی است که روز گذشته نیز دلار در حدود ۲۰۰ تومان افت قیمت داشت و در بازه قیمتی ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید.


قیمت دلار در صرافی‌های بانکی نیز امروز نسبت به روز گذشته ۴۰۰ تومان کاهش یافت، به طوری که قیمت خرید دلار در حال حاضر در این صرافی‌ها ۱۳ هزار تومان و قیمت فروش آن ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان است. نرخ فروش هر یورو نیز امروز در صرافی‌های بانکی ۱۵ هزار تومان و نرخ خرید آن ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است.


به نظر می‌رسد افت قیمت ارز در بازار بیشتر ناشی از جو روانی ایجاد شده و اخبار سیاسی از جمله اعلام آمادگی ایالات متحده برای مذاکره بدون شرط با جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. پیشتر نیز عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی ایران هشدار داده بود که افزایش نرخ ارز در بازار جنبه اقتصادی ندارد و ناشی از تنش‌های سیاسی است. وی به مردم توصیه کرده بود که با احتساب متغیرهای سیاسی وارد بازار ارز نشوند و در این بازار سرمایه‌گذاری نکنند.


برچسب ها: ارز دلار قیمت دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها