14 خرداد 1398 - 09:48
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات اهمیت دارد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بر نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات تاکید کرد.
کد خبر : ۱۰۰۵۹۶
اسکناس نو

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت ارایه تسهیلات قرض الحسنه در امور تعیین شده از سوی بانک ها گفت: نحوه ارایه تسهیلات قرض الحسنه یا به صورت تشخیصی بوده که از سوی دولت تعیین می شود و یا مردم در حساب های قرض الحسنه جهت امور خیر هزینه می کنند لذا بانک ها مکلف هستند از منابع مشخص شده از سوی دولت یا مردم در راستای نظر آن ها نیز هزینه کنند.



نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ارایه تسهیلات خلاف این رویه باشد می‌تواند جنبه کیفری هم داشته باشد و قابل رسیدگی شود، افزود: متاسفانه در حال حاضر افراد بسیاری در خصوص بدعهدی بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج به ما نیز مراجعه می‌کنند که این نشان از ضعف عملکردی بانک ها است.


وی با تاکید بر اینکه به لحاظ پذیرش ضامن اکنون بانک ها برای ارایه تسهیلات خرد همچون ازدواج سنگ اندازی می کنند، تصریح کرد: متاسفانه در خصوص وام های میلیاردی کمترین سخت گیری صورت نگرفته که نمونه آن را در مورد بانک سرمایه شاهد هستیم.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مطالعات و پژوهش نشان داده افراد که وام های خرد دریافت می کنند در پرداخت اقساط وام خود بدعهدی نمی کنند، افزود: مشکل معوقات بانکی مربوط به کسانی است که وام های کلان دریافت می کنند.


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع پرداخت وام ها و ارایه گزارشی از آن به صحن مجلس را درگیر بررسی این موضوع خواهد کرد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها