17 خرداد 1398 - 11:18
بعد از مذاکره با مقامات کره جنوبی؛

رئیس کل بانک مرکزی به تهران بازگشت

رئیس کل بانک مرکزی که در سفر خود به سئول با مقامات مختلف کره جنوبی در خصوص روابط بانکی دو کشور دیدار کرده بود، به تهران بازگشت.
کد خبر : ۱۰۰۶۲۹
همتی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی طی سفر به کره جنوبی در دیدار با رییس بانک مرکزی، خواستار اقدام جدی مسئولین کره در حل مشکلات بانکی دو کشور شد.


رییس کل بانک مرکزی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و کره جنوبی، از کاهش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور از سال گذشته میلادی که عمدتا تحت تاثیر تحریم های امریکا بوده است انتقاد کرد و با طرح مشکلات بانکی طرفین بویژه عدم همکاری بانک های کره جنوبی در خصوص استفاده از منابع بانک مرکزی ایران؛ خواستار اقدام جدی مسئولین کره در حل هرچه سریعتر مشکلات شد.


همتی همچنین با اشاره به تاثیر منفی مشکلات بانکی بر روابط دوکشور که به دلیل محافظه کاری بیش از حد طرف کره ای ممکن است ایجاد شود، ابراز امیدواری کرد این موضوع هرچه سریعتر حل شود.


«لی»، رییس بانک مرکزی کره جنوبی نیز ضمن تشکر از حضور دکتر همتی از نحوه عمل بانک های کره ای که عمدتاً به دلیل نگرانی آنها به خاطر اعمال جریمه امریکا است، ابراز تاسف و اعلام کرد تمام تلاش خود را برای پیگیری و حل موضوع به کار خواهد برد.


همتی همچنین در محل اقامت خود با معاون وزیر تجارت و انرژی کره دیدار کرد. دکتر همتی از تاثیر منفی عملکرد بانک های کره ای بر حجم تجارت دوکشور گله کرد و طرف کره ای نیز از این بابت اظهار ناراحتی کرد.


رئیس کل بانک مرکزی کشورمان در این سفر با معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و مالیه کره جنوبی نیز دیدار کرد. «هونگ نام کی»، ضمن اعلام آمادگی برای حل مشکلات بانکی، روابط با ایران را بسیار مهم خواند و از به کارگیری تمام تلاش خود برای حل مشکلات بانکی خبر داد.


عبدالناصر همتی نیز با اشاره به عدم همکاری بانک‌های آن کشور برای تأمین واردات فعالان اقتصادی کشورمان، به منابع زیاد بانک مرکزی نزد آن بانک‌ها و همچنین تأثیر منفی که این رفتار در روابط دوستانه دوکشور دارد اشاره کرد و از آقای هونگ نام کی خواست این موضوع را هرچه سریعتر حل و فصل کند.


رییس کل بانک مرکزی کشورمان تاکید کرد سیاست‌های آمریکا در فشار حداکثری خود شکست خورده است و ما علاقمند نیستیم تحت تأثیر محدودیت‌های ایجاد شده از سوی آمریکا، روابط ایران و کره جنوبی آسیب ببیند و دولت ما نیز علاقمند به توسعه روابط دوستانه با کره جنوبی است.


همچنین در این دیدار، معاون نخست وزیر کره جنوبی ضمن اشاره به سیاست‌های بانک مرکزی ایران در ده ماه گذشته برای تثبیت وضعیت اقتصادی ایران، از آن به عنوان اقدام برجسته همتی یاد کرد.


هونگ نام کی، تأکید کرد که ما هم از وضعیت پیش آمده در روابط بانکی دو کشور و مشکلاتی که برای صادرکنندگان کره‌ای و واردکنندگان ایرانی پیش آمده است ناراحت هستیم و با توجه به اینکه روابط ایران و کره جنوبی را بسیار مهم تلقی می کنیم، تمام تلاش خود را برای رفع مشکل به کار می‌گیریم.


گفتنی است در حاشیه این دیدارها، رئیس کل بانک مرکزی ضمن شرکت در یک کنفرانس مهم اقتصادی با چند نفر از قتصاددانان شهیر معاصر نظیر «سارجنت» و «انگل» به تبادل نظر پرداخت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر