19 خرداد 1398 - 12:39
ایبِنا بررسی کرد:

سقوط آزاد دلار به کانال ۱۲ هزار تومان

هر چند نرخ ارز در هفته‌های گذشته با نوساناتی مواجه شد اما روند کاهشی آن از روزهای اخیر آغاز شده به نحوی که نرخ دلار در بازار آزاد به کانال ۱۲ هزار تومان سقوط کرده است.
کد خبر : ۱۰۰۷۰۷
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بازار ارز متاثر از اخبار و حوادث سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی در هفته های گذشته با نوساناتی مواجه شد اما در هفته اخیر شاهد آرامش بازار و روند کاهشی بودیم.


بر همین اساس، نرخ دلار به دنبال روند کاهشی روزهای اخیر، روز گذشته (۱۸ خردادماه ۹۸) در کانال ۱۳ هزار تومان قرار داشت این درحالی است که دلار در ابتدای هفته گذشته در صرافی‌های بانکی ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان و در بازار آزاد ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شد.


بازار ارز در حالی در هفته جاری کار خود را آغاز کرد کرد که در تعطیلات چند روزه با  درخواست وزیر امور خارجه آمریکا از ایران برای تصویب لوایح FATF ، خبر سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و همچنین اعلام اخذ مالیات از خریداران سکه بانکی مواجه بود و این اخبار سبب شد تا کرکره صرافی‌ها در ابتدای هفته جاری در فضایی آرام بالا برود به این ترتیب بازار ارز در هفته جاری با نرخ دلار  ۱۳ هزار و ۲۹۰ تومان و در صرافی‌های بانکی با ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان کار خود را آغاز کرد.


اما روز گذشته نرخ دلار علی رغم خبر تحریم ۳۹ شرکت پتروشیمی در ایران از سوی آمریکا، با نوسانی اندکی در طول روز مواجه شد  و در نهایت معاملات دلار با نرخ ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان به کار خود پایان داد  اما این نرخ  در معاملات روز جاری به کانال ۱۲ هزار تومان وارد شد و در لحظه تنظیم خبر با نرخ ۱۲ هزار و ۷۵۰ در بازار آزاد و ۱۲ هزار و ۷۰۰ در صرافی‌های بانکی معامله می‌شود.


آنطور که بررسی کارشناسان نشان می‌دهد، تا زمانی که شرایط سیاسی و اقتصادی کشور با ثبات باشد، روند کاهشی در بازار ارز ادامه دارد.



برچسب ها: ارز دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر