20 خرداد 1398 - 12:36
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

افزایش نرخ ارز دلیل اقتصادی نداشت/ تاثیر سفرهای سیاسی بر بازار

معاون کسب و کار اتاق تهران با اشاره به تاثیر مثبت رفت و آمدهای سیاسی اخیر بر نرخ ارز در بازار گفت: بخش عمده ای از افزایش نرخ ارز در ماه‌های گذشته به دلیل معادلات اقتصادی نبود.
کد خبر : ۱۰۰۷۵۶
هومن حاجی پور

هومن حاجی پور در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تاثیر تحولات سیاسی اخیر از جمله سفر آتی «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن و همچنین سفر امروز «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به تهران بر کاهش نرخ ارز در بازار گفت: امیدوار هستیم که رفت و آمدهای سیاسی خبرهای خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورد و نشانه پویایی در فضای سیاسی و گفتمان بین المللی باشد.


وی ادامه داد: بخش عمده ای از افزایش نرخ ارز در ماه های گذشته براساس معادلات اقتصادی نبود و قیمت ها در این معادلات نمی گنجید. معاون کسب و کار اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: نرخ ارز بر اساس معادلات اقتصادی عدد موجود نیست و این نرخ بیشتر ناشی از تحولات سیاسی شکل گرفته و به آن دامن زده شده است.


حاجی پور تصریح کرد: به نظر می رسد آنچه که می تواند بار موجود بر نرخ ارز را برداشته و آن را به حالت مطلوب و واقعی برساند، تداوم مسیر گفتمان سیاسی در فضای بین المللی و افزایش رفت و آمدها است. در ۲۰ روز اخیر نرخ هر دلار آمریکا از بیش از ۱۴ هزار تومان به حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار آزاد رسیده است.


برچسب ها: ارز هومن حاجی پور
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر