20 خرداد 1398 - 20:28
یادداشت اینستاگرامی دکتر همتی،

صحبت از دستکاری در نرخ ارز انصاف نیست

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت:صحبت از دستکاری در نرخ ارز انصاف نیست.
کد خبر : ۱۰۰۷۷۱
همتی

به گزارش ایبِنا، دکتر عبدالناصر همتی در  این یادداشت آورده است: قبلا نیز تأکید کردم، دراجرای سیاست‌های جدید ارزی درقبال صادر کنندگان ونقشی که در تأمین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات واسکناس صرافی ها خواهند داشت ونیز مدیریت و راهبری بازار اسکناس ارز ، خصوصا آماده شدن برای عملیاتی کردن بازار متشکل ارزی، شاهد منطقی ترشدن قیمت ارز در بازار خواهیم بود.


وی تاکید کرده است :از اول سال تاکنون میزان تأمین ارز برای واردات به رقم قابل توجه ۹.۴  میلیارد دلار رسیده است ، که حدود ۵ میلیارد دلار آن درنیما تأمین شده است! درمورد بازار ارز این نکته را بارها تأکید کرده ام، عوامل سیاسی و بین الملی در شرایط تحریمی، در نوسانات بازار بی تأثیر نیستند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی هرکدام به سهم خود تاحدودی می توانند بازار ارز را متأثر سازند.


دکتر همتی در ادامه این یادداشت آورده است: با اطلاعی که از توانایی‌ها و امکانات وذخائر ارزی کشور، روابط و ساختار جدید درحال شکل گیری تجاری و کانالهای مالی دارم ، تأثیر آمد و رفت های دیپلماتیک را در شرایط خاص سیاسی و روانی مهم ، لیکن آنرا تعیین کننده اصلی روند بازار ارز نمیدانم. بانک مرکزی امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد وقتی واضعان حداکثر فشار تحریمی، به تدابیر بانک مرکزی در خنثی کردن توطئه اعتراف می‌کنند ، انصاف نیست، صحبت از دستکاری در نرخ ارز، برای توجیه آمد و رفت‌ها ومذاکرات بشود. افتخار مهم بانک مرکزی تداوم مقاومت در شرایط پیچیده تحریم ، برای تقویت ارزش پول ملی و حفظ ثبات اقتصادی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر