21 خرداد 1398 - 09:28

کاهش ۳۶.۵ درصدی معاملات مسکن در اردیبهشت

تعداد معاملات مسکن در شهر تهران در اردیبهشت ماه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۶.۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۰۰۷۸۱
مسکن تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با استفاده از آمارهای ارائه شده بانک مرکزی قیمت و تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه را بررسی کرد. بر این اساس طی اردیبهشت ماه امسال، تعداد ۱۲هزار و ۱۲۸ واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است که این تعداد نسبت به فروردین ماه حدود ۳.۵ برابر شده است اما همزمان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهشی حدود ۳۶.۵ درصد را تجربه کرده است.


متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در اردیبهشت ماه نیز ۱۲ میلیون و ۶۷۳ هزار تومان بوده که نسبت به فروردین ماه، ۱۲.۵ درصد افزایش را نشان می دهد اما در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، بیش از دو برابر شده است.


این گزارش نشان می دهد که از سال ۱۳۹۷ تاکنون بیشترین تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران، مربوط به اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ بوده که ۱۹ هزار و ۱۰۷ معامله را شامل می شود. با این حال و بدنبال افزایش قیمت مسکن، روند نزولی تعداد معاملات از آن زمان آغاز شده و تا دی ماه ۱۳۹۷ ادامه داشته است.


با نزدیک شدن به پایان سال، روند مزبور در بهمن و اسفند ۹۷ معکوس شده اما در فروردین ۱۳۹۸ با افت قابل ملاحظه ای همراه بوده است. گرچه در اردیبهشت ماه ۹۸، رشد تعداد معاملات اتفاق افتاده و تقریبا به سطح اسفندماه ۱۳۹۷ رسیده است.


روند متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در سطح شهر تهران نشان می دهد متوسط قیمت هر متر مربع در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با شیب نسبتا تندی افزایش یافته (نرخ رشد ۱۲.۵ درصد) که طی یک سال اخیر بی سابقه بوده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر