21 خرداد 1398 - 10:03

بانک کشاورزی با تمام توان از «رونق کشاورزی» حمایت می‌کند

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: این بانک با تمام توان از رونق تولید در بخش کشاورزی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید در این بخش حمایت می‌کند.
کد خبر : ۱۰۰۷۸۵
بانک کشاورزی

  به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی، تحولات مثبت و موفقیت‌های بخش کشاورزی در شرایط خطیر فعلی را تکیه گاهی مطمئن برای پاسخ به نیازهای کشور دانست و اعلام کرد: بانک کشاورزی با تمام توان از رونق تولید در بخش کشاورزی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید در این بخش حمایت می‌کند.


وی عملکرد بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۷ را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۷ از نظر اعتبارات کشاورزی سال خوبی بود و این بانک عملکرد قابل قبولی برجای گذاشت.


خدا رحمی در تشریح عملکرد بانک کشاورزی در زمینه تجهیز منابع مالی گفت: مانده کل سپرده های این بانک در دو سال اخیر با افزایش ۴۰۰هزار میلیارد ریالی به مبلغی بیش از ۹۲۰ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۷ رسیده است.


مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه جریان تأمین منابع و پرداخت اعتبارات بخش کشاورزی بهبود یافته است، گفت: رشد مانده تسهیلات پرداختی این بانک به بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سال قبل از آن بیش از دو برابر بوده است.


وی در تشریح و تبیین اولویت‌های پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی توسعه مکانیزاسیون را یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌ها بر شمرد و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی ۱۰۰ درصد منابع ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی را بدون محدودیت تأمین می کند.


خدارحمی اضافه کرد: برای حمایت از تولید بذر اصلاح شده با همکاری و هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، منابع ارزان قیمت در اختیار فعالان و تولیدکنندگان قرار می‌دهیم.


وی، پرداخت تسهیلات برای توسعه کشت دانه های روغنی، کشت چغندر قند پاییزه ، کشت گلخانه ای، توسعه سیستم های آبیاری، ... را از دیگر اقدامات و اولویت های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات اعلام و خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی در اجرای طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با پرداخت ۴۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیهی ۶ درصد به ایجاد اشتغال در این مناطق کمک کرده است.


خدارحمی از برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و یارانه دار در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری خبر داد و گفت: با چنین اقداماتی تلاش می‌کنیم جریان منابع به سمت بخش کشاورزی بهبود و ارتقاء یابد.


وی افزود: در سال گذشته پرداخت تسهیلات سرمایه ای به واحدهای تولیدی و فعالان بخش کشاورزی نسبت به تسهیلات سرمایه در گردش پیشی گرفت و در سال جاری نیز امکانات خوبی را برای حمایت از کشاورزان و بخش کشاورزی تدارک دیده ایم.


مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به توقف پیگیری وصول مطالبات و امهال بدهی  کشاورزان آسیب دیده از سیل اخیر یادآور شد: سال گذشته و در اجرای بند خ تبصره ۳۳  نیز بدهی ۲۱۷ هزار نفر از کشاورزان مشمول قانون تعیین تکلیف و تمدید شد.


وی به مساعدت ها و همراهی بانک کشاورزی با کشاورزان در زمینه وصول مطالبات اشاره کرد و افزود: تمام مصوبات قانونی در زمینه امهال بدهی و همراهی با کشاورزان خسارت دیده را  اجرا و در سایر مواردی که کشاورزان در بازپرداخت تسهیلات خود مشکلاتی دارند، با آنان همراهی و مدارا می‌کنیم.


خدارحمی با اشاره به اینکه سال گذشته بدهی کشاورزان مشمول بند "خ" تبصره ۳۳ تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تعیین تکلیف شد، خاطرنشان کرد: اجرای این قانون برای مبالغ بالاتر از ۳۰۰ میلیون ریال نیز در سال جاری ادامه خواهد یافت.


وی از اجرای طرح بخشودگی سود و جرایم  تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال در سال جاری نیز خبر داد و گفت: این  قبیل مطالبات با دریافت اصل بدهی و بخشودگی سود و جرایم مربوطه تعیین تکلیف می شود  و مراتب برای اجرا به شعب این بانک ابلاغ شده است.


مدیرعامل بانک کشاورزی درباره پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از سیل اخیر و اجرای مصوبات دولت در این زمینه، گفت: پرداخت مبلغ ۹هزار میلیارد ریال از ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ابلاغی برای بازسازی مناطق سیل زده و کمک به کشاورزان خسارت دیده، به عهده بانک کشاورزی است که پرداخت این تسهیلات با معرفی جهاد کشاورزی با سهل‌ترین شرایط  از همین هفته آغاز می شود.


خدارحمی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی علاوه بر تأمین اعتبارات ریالی، در بخش بانکداری بین الملل و به ویژه پرداخت‌های ارزی مربوط به تأمین نهاده‌ها اعم از بذر، کود، سم و... به بخش کشاورزی کمک می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر