22 خرداد 1398 - 08:35
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

پرداخت یک هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال تسهیلات در بانک کارگشایی

رئیس بانک کارگشایی اعلام کرد: این بانک از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت تعداد ۵۷ هزار و ۱۲۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه و جعاله به ارزش یک هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال در قبال ترهین طلا پرداخت کرده است.
کد خبر : ۱۰۰۷۹۲
طلا

محمود امیری فرد در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره میزان تسهیلات پرداخت شده بانک کارگشایی تا پایان اردیبهشت ماه گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه، تعداد ۴۹ هزار و ۳۹۹ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۵۱۶ میلیارد ریال به متقاضیان در تمامی شعب بانک کارگشایی سراسر کشور پرداخت شده است.


وی همچنین رقم تسهیلات پرداخت شده جعاله این بانک را ۷ هزار و ۷۲۶ فقره اعلام کرد و افزود: ارزش تسهیلات جعاله پرداخت شده بانک کارگشایی تا پایان اردیبهشت ماه ۶۶۱ میلیارد ریال بوده است.


رئیس بانک کارگشایی توضیح داد که در فروردین ماه به دلیل انبارگردانی، بازرسی و وزن دوباره طلای ترهین شده به طور عملی تسهیلاتی پرداخت نشده و آمار موجود در حقیقت عملکرد یک ماهه این بانک است.


امیری فرد نرخ سود وام قرض الحسنه بانک کارگشایی را ۴ درصد و حق الحفاظه طلا را ۷ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: نرخ سود وام جعاله نیز ۱۸ درصد است که دو درصد حق الحفاظه به آن اضافه می شود.


بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که جهت نیازهای ضروری متقاضیان در ازای ترهین طلا، تسهیلات قرض الحسنه و جعاله اعطا می کند. میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر یک فقره سند ۲۰ میلیون ریالی در ازای ترهین ۱۰۰ گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال در ازای ترهین ۱۴۳ گرم طلا است. مدت زمان بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال است و طلاهای امانی به ازای هر گرم ۱۴ هزار ریال سالانه کارمزد دارند. بر این اساس بانک کارگشایی در ازای حداقل ۴۳ گرم طلا مبلغ ۳ میلیون تومان و حداکثر ۱۴۳ گرم طلا، ۱۰ میلیون تومان با نرخ ۲۰ درصد وام جعاله می دهد.


جزییات صندوق‌های امانات بانک کارگشایی


به گفته امیری فرد، صندوق های امانت بانک کارگشایی نیز در سه اندازه بزرگ، متوسط و کوچک به مشتریان واگذار می شود. بر این اساس صندوق های امانت بزرگ بانک کارگشایی نیاز به ودیعه ای ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی با اجاره ۴۵۰ هزار تومانی سالیانه دارند. 


همچنین برای اجاره صندوق های امانت متوسط ۲۲۵ هزار تومان اجاره با ودیعه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی اخذ می شود و صندوق های کوچک نیز با اجاره ۱۵۰ هزار تومان در سال و ودیعه یک ملیون و ۲۰۰ هزار تومانی واگذار می شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر