21 خرداد 1398 - 16:15

حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران از کسب وکارهای کوچک

بانک قرض الحسنه مهرایران درمدت گذشته از سال جاری با اهتمام بر پیشبرداهداف تدوین شده در راستای حمایت از تولید،اشتغالزایی،کارآفرینی وتوجه به کالای داخلی بالغ بر۳۰۰هزارفقره تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرد.
کد خبر : ۱۰۰۸۱۳
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک تاکنون به ۴ میلیون و ۷۵۷ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده که از این میزان تعداد ۷۵۲ هزار فقره با مبلغی بالغ بر ۸۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ اعطا شده است. پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به یک میلیون نفر از نیازمندان واجد شرایط به ویژه در حوزه های اشتغالزایی و کارآفرینی و حمایت از تولیدات داخلی از برنامه های ترسیمی این بانک برای سال ۱۳۹۷ بوده که تا پایان سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۳۴ هزار فقره یعنی ۲۳.۴ درصد بیشتر از هدف ترسیمی پرداخت شده است.


طرح‌های اشتغالزایی در بانک قرض الحسنه مهر ایران سه طرف دارد. در این مدل، یک مثلث ایجاد می‌شود. یک ضلع این مثلث بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. ضلع دوم بنیادها و نهادهایی مانند بنیاد برکت، بسیج سازندگی، بهزیستی، بنیاد مسکن و... که متولی ایجاد شغل برای بخش‌هایی از جامعه هستند. ضلع سوم نیز شهروندانی که متقاضی وام برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک هستند.


از بانکی صحبت می کنیم که بیش از ۵۲۶ شعبه در سراسر ایران دارد. وجود این تعداد شعبه، برای بانکی با قدمت ۱۱ ساله نشان از عطش و نیاز جامعه به مهربانی دارد. بانک قرض الحسنه مهر ایران با در اختیار گذاشتن وام های بدون بهره و تنها با کارمزدی معادل صفر تا چهار درصد توانسته است بسیاری از کسب و کارهای کوچک را سامان دهد.


عماد مطهری از شهر فریمان که به شغل پرورش قارچ مشغول است درباره شروع به کارش می گوید: «در سال ۹۲ این کار را شروع کردم و با توجه به مشکلاتی که در زمان تولید وجود دارد نیاز به سرمایه در گردش داشتیم که این سرمایه به مبلغ ۱۵ میلیون تومان از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران تامین شد. مزیت این وام کارمزد کمی است که از تولیدکنندگان می گیرد و در تولید می تواند کمک کند.»


اشرف خسروجردی می گوید: «حدود ده تا بیست نفر را می شناسم که از این بانک وام های ۵ تا ۵۰ میلیون تومان با کارمزدهای ۴ درصد گرفته اند و تجهیزاتشان را افزایش دادند.» حمید عبدی نیز می گوید: «این بانک نگاه خوبی به خرید جهیزیه دارد و از این کار پشتیبانی می کند.» مهرانه راهزنی می افزاید: «من نمیدانم موسس این بانک کیست اما از زمانی که این وام را وارد شغل خود کردم برکتی به کسب و کارم داده شد؛ چون قرض الحسنه است.»


حسین حقیقت خواه یک شهروند فومنی است که برای توسعه نانوایی خود تقاضای ۵ میلیون تومان وام از بانک قرض الحسنه مهر ایران می کند که مبلغی بالاتر از درخواستش یعنی ۷ میلیون و هفتصد هزار تومان وام به او تعلق می گیرد. وی می گوید: «من خودم نانوا هستم اما این بانک به من نان رساند.»


معصومه عربی لارهنگ از شهرستان سبزوار می گوید: «سال ۹۲ مبلغ ۱۰ میلیون تومان از این بانک وام گرفتم و توانستم چرخ خیاطی بخرم و کار تولیدی شخصی دوزی راه بیندازم. کارگرهایم هم با دریافت وام برای خودشان چرخ می خرند و اینجا مشغول به کار می شوند و من باز می توانم برای چرخ های خالی کارگر استخدام کنم.» یکی از این کارگران می گوید: «من از بانک قرض الحسنه مهر ایران تقاضا دارم همینطور که به من وام دادند تا بتوانم با خرید این چرخ، چرخ زندگیم را بچرخانم به خانم های بی سرپرست و بدسرپرست هم این وام را بدهند تا آنها هم چرخ زندگیشان بچرخد.»


احسان پاکروان ساکن شهرستان اسفراین می گوید که تابه حال بالای ۲۰ میلیون تومان از این بانک وام گرفته است. وی که تعمیرگاه اتومبیل دارد ادامه می دهد: «سعی می کنم تا حد امکان اجرتم رقابتی و پایین باشد. من این نقدینگی را از بانک قرض الحسنه مهر ایران تامین کردم و این وام موجب رونق کسب و کارم شد و این موضوع در گرفتن اجرت پایین از مشتریانم تاثیرگذار بوده است.»


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر