22 خرداد 1398 - 14:52
هیات دولت تصویب کرد؛

پرداخت وجوه بازخریدی، پایان خدمت و مانده مرخصی از محل بودجه ۹۸

هیات دولت یکی از آیین نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را به تصویب رساند.
کد خبر : ۱۰۰۸۴۵
هیئت دولت

به گزارش ایبِنا، هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور،یکی از آیین نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را به تصویب رساند. به موجب آیین نامه مذکور، دستگاه‌های اجرایی موظفند برای بازخریدی و بازنشستگی کارکنان مطابق قوانین و مقررات مربوط و همچنین بازخریدی کارکنان مازاد موضوع این آیین نامه و پرداخت وجوه بازخریدی، پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی، از محل بودجه مصوب سال جاری و در سقف تخصیص اعتبار اقدام نمایند.


در صورت مکفی نبودن تخصیص اعتبار، دستگاه‌ های اجرایی می توانند از منابع حاصل از فروش اموال و دارایی های غیرمنقول مازاد در اختیار خود، با رعایت قوانین و مقررات اختصاص دهند.


اولویت با پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و مانده مرخصی براساس قوانین و مقررات مربوط و تاریخ صدور حکم بازنشستگی خواهد بود.


آیین‌نامه اجرایی مربوط به اجرای مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسید


هیات وزیران آیین نامه اجرایی مربوط به اجرای مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زائد و بازیافت آنها در ساختمان ها و وسائط نقلیه در کلیه دستگاه‌های اجرایی را به تصویب رساند.


از مزایای مهم آیین‌نامه مذکور می توان به تعریف شاخص های کمّی و ارزیابی اجرای مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی بر مبنای مجموع امتیازات شاخص های شش گانه، پیش بینی ضمانت اجرایی لازم، استفاده از مصادیق عینی و ظرفیت اجرایی سایر قوانین و مقررات، معرفی دستگاه اجرایی برتر، ایجاد انگیزه کافی صرفه جویی توسط عوامل مصرف، توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی اشاره کرد.


آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی تصویب شد


هیات وزیران به منظور پیشگیری و مقابله با تقلب علمی در سطوح مختلف و برخورد قاطع با مواردی از قبیل فروش پایان نامه، مقالات علمی و امثال آنها، آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی را تصویب کرد.


مقابله با تقلب علمی در سطح موسسه توسط دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی و نیز برخورد با دانشجویانی که با ارائه پایان نامه جعلی موفق به دریافت مدرک تحصیلی شده اند حتی پس از فراغت از تحصیل و ملغی الاثر نمودن مدرک تحصیلی حاصل از تقلب، از جمله مواد آیین نامه یاد شده است.


رای اعتماد دولت به استانداران منتخب گلستان و کهگیلویه و بویراحمد


هیات دولت همچنین به استانداران منتخب استان های گلستان و کهگیلویه و بویراحمد رأی اعتماد داد. در این جلسه آقایان هادی حق شناس و حسین کلانتری به ترتیب به عنوان استانداران گلستان و کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر