23 خرداد 1398 - 10:40

طراحی پایه‌های جدید مالیاتی/ ساماندهی معافیت‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معافیت‌های مالیاتی را نیازمند ساماندهی دانست و افزود: از راه‌های کاهش وابستگی اقتصاد به نفت، افزایش درآمدهای مالیاتی است.
کد خبر : ۱۰۰۸۶۴
مالیات

به گزارش ایبِنا، فرید موسوی در برنامه تیتر امشب سیما با بیان اینکه اقتصاد بدون نفت یک آرزوی دیرینه برای ماست، افزود: یکی از راهکارها درباره کاهش وابستگی به نفت پرداخت مالیات است، معافیت های مالیاتی هم نیاز به ساماندهی دارد، فرار مالیاتی نیز پایه های مالیاتی را با مشکل مواجه کرده که می توان با تقویت ابزارها این بخش را ساماندهی کرد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: همانند دیگر کشورها با تعریف پایه های جدید مالیاتی نیز وضعیت کلان اقتصادی کشور را می توان ساماندهی کرد. دارایی های ایستا و غیر منقول نیز می تواند برای دولت درآمدزا باشد که در کشور ما ۷ هزار میلیارد تومان درآمد ایستایی داریم که دولت می تواند برای درآمدزایی و اشتغالزایی احصا و استفاده شود.


وی افزود: آمار و ارقام داریی های ایستایی نشان می دهد می توان از آن برای رساندن کشور به شرایط پایدار استفاده کرد تا با استفاده از این راهبردها در شرایط تحریم به توسعه بیشتر در کشور برسیم.


موسوی خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه باید اتفاق بیفتد، اما همه چیز اصلاح ساختار بودجه نیست بلکه باید اول مشکل درآمدزایی را حل کنیم؛ بنابراین سازمان برنامه بودجه باید در شرایط جدید با تغییرات خود را تطبیق دهد.


برچسب ها: نفت اقتصاد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر