24 خرداد 1398 - 14:51

اعلام جزئیات برنامه ملی اشتغال در سال ۹۸

مشاور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات بندهای برنامه ملی اشتغال در سال ۹۸ را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۰۰۸۹۱
اشتغال

به گزارش ایبِنا، محمدرضا کارگر گفت: امسال برنامه هشت بندی در بحث توسعه اشتغال، همچون اشتغال روستایی، اعزام نیرو، توسعه مشاغل خرد و خانگی، جایگزینی نیروی کار به جای اتباع خارجی و غیره متناسب با ظرفیت دستگاه‌ها و در تطابق با وضعیت اقتصاد ملی آماده شده و علاوه بر ایجاد ۵۳۷ هزار فرصت جدید شغلی، ۳۱۵ هزار شغل تثبیت می‌شود.


کارگر اظهار داشت: امسال علاوه بر ۲۵ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه عمومی سال ۹۸ کل کشور برای برنامه‌ها و اقدامات مداخله‌ای در بازار کار با هدف ایجاد یک میلیون و ۹۰ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.



وی افزود: سناریوی خوش‌بینانه اشتغال برمبنای هدفگذاری برنامه ششم توسعه به جهت تکلیف قانونی تهیه شده، در حالیکه در امر برنامه‌ریزی برای اشتغال باید به فضای اقتصاد کلان و توان و ظرفیت دستگاه‌ها نیز توجه شود و در نتیجه سناریوی دوم برای ایجاد ۵۶۹ هزار شغل جدید در سال ۱۳۹۸ مطرح شد.


مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال در گفت و گو با ایرنا، تاکید کرد: البته چارچوب برنامه‌ها و اقدامات اجرایی آنها تفاوت چندانی ندارد و تنها ابعاد و حجم برنامه‌ها را متناسب با شرایط تغییر دادیم و طرح هایی که از سالهای قبل شروع شده امسال نیز ادامه می یابد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر