26 خرداد 1398 - 12:19
میراشرفی مطرح کرد؛

اجرای پروژه تیر الکترونیکی ایران و آذربایجان در آستارا

رییس کل گمرک ایران با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: پروژه مشترک تیر الکترونیکی به صورت کامل در مرز آستارا اجرا می شود.
کد خبر : ۱۰۰۹۶۶
میراشرفی

به گزارش ایبِنا، مهدی میراشرفی در جریان سفر به شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: اقدامات بسیار خوبی درباره توسعه روابط بین دو کشور همسایه ایران و آذربایجان در حال انجام شده و دو کشور توسعه روابط را در دستور کار خود قرار داده‌اند.


وی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان به اهمیت موضوع تسهیل تجارت و ترانزیت از طریق گمرک ایران به خوبی واقف است، افزود: تاکید مقامات دو کشور ارتقای روابط تجاری است. میراشرفی از اجرای تیر الکترونیکی به عنوان دومین تجربه در کنوانسیون تیر در مرز آستارا از هفته آینده توسط ایران و آذربایجان خبر داد و گفت: تجربه اول بین ایران و ترکیه موفق بوده و در تجربه دوم ایران و آذربایجان در راستای ایجاد تحول در حوزه روانسازی فعالیت‌های بین المللی گمرکی فعالیت می‌کنند.


رییس کل گمرک ایران با اشاره به اهمیت حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیت، بیان کرد: با راه اندازی تیر الکترونیکی ایران و آذربایجان شاهد حذف دفترچه‌های کاغذی در این کنوانسیون خواهیم بود. وی از ارتقای سطح سلامت کار و افزایش سرعت و کاهش و پیشگیری از تخلفات مربوط به لجستیک در حوزه گمرکی ایران و آذربایجان را بخشی از مزایا راه اندازی تیر الکترونیکی عنوان و تصریح کرد: با جمهوری آذربایجان درباره ایجاد دروازه مشترک تجاری مذاکرات لازم انجام شده و بحث تبادل و ارتقای دیتا و روند توسعه تجارت و عبور و مرور در دو سوی مرز در دستور کار گمرکات دو کشور قرار گرفته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر