قطع برق گسترده در آمریکای‌جنوبی؛

اقتصاد نیمه‌جان آرژانتین از پا می‌افتد؟

در حالی‌ که آرژانتین نیمی از آمریکای جنوبی را با خاموشی مواجه کرده، این اتفاق می‌تواند اقتصاد نیمه‌جان این کشور را زمین بزند؟
کد خبر : ۱۰۰۹۸۷
آرژانتین

به گزارش ایبِنا به نقل از یورونیوز، قطع ناگهانی برق در آمریکای جنوبی بخش‌های گسترده‌ای از آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه را برای ساعت‌های متمادی در خاموشی فرو برد. مقامات انرژی آرژانتین اعلام کردند که نیروگاه اصلی برق کشور ساعت هفت صبح به وقت محلی به طور ناگهانی از کار افتاد و تمام کشور را بدون برق گذاشت. نیمی از بخش‌های آرژانتین تا اواسط بعدازظهر برق نداشت.


مائوریسیو ماکری، رییس جمهور آرژانتین دستور داده کارشناسان برق دلایل این قطعی «بی‌سابقه» را بررسی کنند. توزیع کنندگان انرژی در آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه که انرژی الکتریکی حدود ۵۵ میلیون نفر را تامین می‌کنند، گفتند که مسئله قطع برق به سرعت در کلان‌شهرها و مناطق ساحلی رفع شده و آنها در حال برطرف کردن مشکل انرژی در شهرهای کوچک و مناطق روستایی هستند.


این خاموشی در میانه بحران اقتصادی روزافزون آرژانتین رخ داده است. یک سوم مردم این کشور در فقر به سر می‌برند. ارزش هر پزوی آرژانتین معادل دو سنت دلار آمریکاست. برخی کارشناسان می گویند که مسئله قطع برق می‌تواند سبب ایجاد هرج و مرج شود.


آرژانتین در حال حاضر، مالک یکی از بزرگترین ذخایر گاز و نفت شل در جهان است. با این حال اثرات احتمالی عملیات استخراج نفت بر روند قطعی برق هنوز مشخص نیست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر