کارت زرد بانک توسعه آسیا به افغانستان

بانک توسعه آسیا به دولت افغانستان برای اصلاح نظام دریافت وام و پرداخت اقساط تسهیلات هشدار داد.
کد خبر : ۱۰۰۹۹۰
بانک توسعه آسیا

 به گزارش ایبِنا به نقل از آوا پرس، بانک توسعه آسیا به عنوان اخطاریه اعلام کرده اگر دولت افغانستان وام‌هایی که می‌گیرد را درست مدیریت نکرده و نیز اقساط این وام‌ها را در زمان معین آن نپردازد، تمامی پیشرفت‌های سال‌های گذشته در این کشور آسیب خواهد دید. رییس بانک توسعه آسیا، از دولت افغانستان خواسته که روند وام‌گیری‌ از نهادهای مالی را مسئولانه و با دقت آغاز کند و ظرفیت‌هایش را برای مدیریت بهتر این تسهیلات افزایش دهد.


وزارت اقتصاد و دارایی افغانستان به‌تازگی برای عملی کردن برنامه اقتصادی‌اش که نزدیک به ۹‌ میلیارد دلارهزینه می‌برد، از نهاد های بزرگ مالی از جمله بانک‌های منطقه‌ای تسهیلاتی دریافت کرده است و مذاکرات برای دریافت تسهیلات بیشتر ادامه دارد.


در مرحله‌ اول برنامه اقتصادی دولت افغانستان، هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نیاز است که بخشِ زیادی از آن از طریق وام از نهاد های بزرگ مالی به‌ دست خواهد آمد. بانک توسعه آسیا یکی از گزینه ها برای دادن تسهیلات به دولت افغانستان شمرده می‌شود که وزارت دارایی به هدف عملی کردن پروژه های بزرگ و خودکفایی مالی‌اش از این بانک تسهیلات می‌گیرد.


در همین حال، رییس بانک توسعه آسیا از افغانستان خواسته که در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کند که از نظر مالی و فنی پایدار باشد و دولت بتواند از بازدهی آن وام‌هایش را بپردازد. بخش زیاد از سرمایه گذاری جدید دولت افغانستان در بخش کشاورزی، انرژی و مسکن صورت خواهد گرفت و تابحال برای دریافت وام با صندوق توسعه‌ای کویت، امارت، عربستان و بانک توسعه‌ اسلامی مذاکره شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر