27 خرداد 1398 - 15:43

صادرات نوک پیکان مبارزه با تحریم‌ها

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: صادرات نوک پیکان مبارزه با تحریم‌ها است و امروز مهمترین استراتژی تبادل با کشورهای همسایه به شمار می‌رود.
کد خبر : ۱۰۱۰۲۱
افروز بهرامی

به گزارش ایبِنا، افروز بهرامی در دیدار با دبیر کل و جمعی از اعضای اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی افزود: صادرات نوک پیکان مبارزه با تحریم ها است و به نظر می رسد امروز مهمترین استراتژی تبادل با کشورهای همسایه است .


بهرامی با بیان اینکه یکی از نگرانی ها صادرکنندگان ریسک های تجاری و سیاسی است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل برای تشویق و ترغیب صادرات و پوشش ریسک‌ها موسسات بیمه اعتبار صادراتی ایجاد شده که در ایران هم صندوق ضمانت صادرات این نقش را برعهده دارد.


مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به مزایای استفاده از خدمات صندوق های ضمانت صادرات، افزود: موسسات بیمه اعتبار صادراتی ازطریق سازوکار مدیریت ریسک پرداخت‌ها مزیت‌های را برای فعالان عرصه تجارت و صادرات و بنگاه های پولی، بانکی و نهادهای تامین کنندگان مالی صادرات فراهم می نمایند.


بهرامی، آرامش خیال صادرکنندگان از وصول مطالبات خارجی از طریق پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری؛ ارتقاء قدرت ریسک پذیری صادر کنندگان ایرانی با سایر رقبا و فروشندگان/پیمانکاران سایر کشورها؛ جمع آوری و بروزآوری اطلاعات و مستندات قابل اتکاء در مورد وضعیت اعتبار طرف های تجاری خارجی را از جمله مزیت های استفاده از صندوق برشمرد.


وی همچنین ارائه مشاوره های کارشناسی فنی در رابطه با تجارت و تامین مالی خارجی، کمک به تأمین مالی صادرات و مدیریت ریسک‌های موجود برای بانک‌های اعطاء کننده تسهیلات، ارتقاء درآمد ارزی برای جامعه تجار ایرانی از طریق تسهیل تجارت بین المللی، بسط و توسعه فرصت‌های حضور موثر تر در بازارهای هدف بدلیل ایجاد امکان فروش اعتباری و مدت دار، تسهیل فعل صادرات در شرایط دشوار تجاری و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی وافزایش سطح مناسبات و ارتباطات صادرکنندگان با مشتریان/کارفرمایان خارجی و تغییر رویکرد صادرات از روش سنتی به سفارشی و رقابتی را از دیگر مزایای بهره مندی فعالان اقتصادی از خدمات صندوق ضمانت صادرات توصیف کرد.


سعید رفیعی فر، دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این اتحادیه از سال ۸۲ تاسیس شده و دارای ۳۴۰ عضو است، گفت: این اتحادیه هفت کمیسیون از جمله قیر، پتروشمی، سوآپ، بازرگانان، روغن و پارافین را شامل می شود.


وی افزود: در سال ۹۶ حجم صادرات اتحادیه بالغ بر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که در سال گذشته قطعا آمار صادرات بیش از این است. دبیرکل اتحادیه اظهارداشت: در آذرماه سال جاری به دنبال برگزاری نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی هستیم که حمایت معنوی بخش های دولتی می تواند موثر باشد.


در این نشست مقرر شد ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری، نماینده صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان عضو افتخاری اتحادیه در کمیسیون ها حضور داشته و اعضای اتحادیه را نسبت به خدمات صندوق راهنمایی و اطلاع رسانی نماید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر