رئیس دستگاه سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا:

امیدواریم اینستکس به اقتصاد ایران کمک کند

رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رد اتهامات آمریکا به ایران درباره حمله هفته گذشته به نفت‌کش‌ها، ابراز امیدواری کرد که سازوکار مالی اتحادیه اروپا (اینستکس) بتواند به اقتصاد ایران کمک کند.
کد خبر : ۱۰۱۰۳۵
موگرینی

به گزارش ایبِنا به نقل از یورونیوز، در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، اعضای این نهاد با رد گزارش ایالات متحده مبنی بر مسئولیت ایران در حمله هفته گذشته به نفتکش‌ها، تصمیم گرفتند تا پیش از انجام تحقیقات مستقل در این باره اظهارنظر نکنند.


رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این نشست در کنفرانس خبری مربوط به آن شرکت کرد و درباره محور اصلی گفتگوهای وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برجام و خروج احتمالی ایران از توافق هسته‌ای پاسخ داد و گفت: هیچگاه مبنای تصمیم‌های ما درباره برجام، سخنان و واکنش‌ها نبوده و نخواهد بود و همواره ما روی مدارک و مستندات و گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم‌گیری می‌کنیم.


رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تاکید بر این‌که بیانیه سیاسی و یا سخنان سیاستمداران مبنای تصمیم‌گیری‌های این نهاد نبوده است، ادامه داد: از سال ۲۰۱۵ به این طرف ایران کاملا به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است. همانگونه که انتظار آن را داشتیم و همان‌گونه که اکثر قریب به اتفاق کشورهای عضو جامعه جهانی با ایران در این زمینه همکاری کرده‌اند. بنابراین اگر گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای تغییر کند ما هم رویه مان در قبال برجام را تغییر خواهیم داد.


موگرینی بار دیگر بر اجرایی شدن اینستکس تاکید کرد و گفت که امیدوار است این سازوکار بتواند به اقتصاد ایران کمک کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر