28 خرداد 1398 - 10:36
مدیرعامل بانک کشاورزی:

تعامل بانک با نمایندگان مجلس عاملی اثرگذار در مسیر رونق تولید است

مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد؛ تعامل بانک با نمایندگان مجلس عاملی اثرگذار در مسیر رونق تولید است
کد خبر : ۱۰۱۰۴۳
خدارحمی2303

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در نشستی که روز دوشنبه ۲۷ خرداد با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران بانک کشاورزی در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد،  تعامل بانک با نمایندگان مجلس را عاملی اثرگذار در مسیر رونق تولید اعلام و جلسات حضور خود در ساختمان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اقتصادی و نیز ملاقات با نمایندگان در محل ساختمان بانک به منظور پیگیری امور مردم و بهبود بخش کشاورزی را از جمله اقدامات خود در این زمینه عنوان کرد.


خدارحمی در این نشست ضمن بیان مطالب فوق، به پیشینه درخشان ۸۶ ساله بانک کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه اصلی بانک کشاورزی، تجهیز منابع برای حمایت از بخش کشاورزی است و در سه سال اخیر با رشد چشمگیرمنابع، افزایش ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی مانده سپرده ها و افزایش نسبت سپرده های ارزان قیمت بانک، جزو بانک های موفق و پیشرو بوده ایم.


وی افزود: سهم بانک کشاورزی از کل مانده سپرده های سیستم بانکی از ۷.۲ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۸.۵ درصد در سال ۱۳۹۸ رسیده است که بیانگر افزایش سرانه و توان جذب سپرده ها توسط ما در بین سیستم بانکی است.


خدارحمی همچنین با اعلام رشد ۲۳.۵ درصدی تسهیلات پرداختی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶، میزان تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال گذشته را ۴۸۰ هزارمیلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: سهم تسهیلات سرمایه ای پرداختی بانک نسبت به تسهیلات جاری در سال ۱۳۹۷  به میزان قابل توجهی افزایش یافت که این امر، توان حمایتی بانک از تولید داخلی و ایجاد طرح های جدید در بخش کشاورزی را بالا برد.


وی دلایل عمده افزایش تسهیلات سرمایه ای در سال گذشته را پرداخت  تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و محدود کردن پرداخت های خارج از بخش شعب شهری اعلام کرد. خدارحمی در ادامه سخنان خود، مانده کل تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۷ را ۸۸۷ هزار میلیارد ریال و رشد آن را نسبت به سال ۱۳۹۶ معادل ۲۳ درصد دانست و گفت: از دیگر موفقیت های بانک کشاورزی در حوزه اعتباری می توان به تامین مالی ۱۰۰ درصد ماشین آلات و ادوات مورد نیاز بخش کشاورزی بدون محدودیت و رشد ۵۳ درصدی تسهیلات پرداختی در این زیر بخش در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد.


وی خاطرنشان کرد: مشارکت فعال بانک کشاورزی در اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری از دیگر افتخارات و دستاوردهای بانک است و تا کنون ۴۰.۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی ۶ درصد به تعداد ۳۷۴۰۶ طرح و کسب و کار کوچک پرداخت کرده و فرصت اشتغال را برای ۸۰۱۳۲ نفرفراهم ساخته است.


خدارحمی ضمن اظهار خرسندی از این که بانک کشاورزی نقش به سزایی در ایجاد امید و تحرک اقتصادی در جامعه روستایی و عشایری داشته است گفت: جذب مابقی اعتبار این طرح ادامه دارد و انتظار می رود کل فرصت های شغلی از محل اجرای این طرح در بانک کشاورزی به حدود ۱۲۰ هزار شغل برسد.


وی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارش عملکرد بانک در حوزه بانکداری بین الملل پرداخت و اظهار داشت: با وجود تحریم ها و شرایط خاص بین المللی، سهم بانک کشاورزی از تجارت خارجی از ۷.۳ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۹ درصد در سال ۱۳۹۷ افزایش یافت.


خدارحمی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد بانک در اجرای بند خ تبصره ۳۳ قانون بودجه مبنی بر امهال بدهی بالغ بر ۲۱۷ هزار کشاورز خسارت دیده  به مدت ۳ سال  (تا پایان اردیبهشت ۹۸)، ابلاغ بسته حمایتی خاص برای سایر کشاورزان غیر مشمول و برنامه ریزی برای کاهش ۲۰ هزار میلیارد ریال مطالبات غیر جاری بانک با اجرای بند «ل» تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۹۸  اشاره کرد و افزود: برای حمایت از سیل زدگان علاوه بر پرداخت ۴۷۰۰ میلیارد ریال غرامت و تخصیص ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه، امهال سه ساله بدهی کشاورزان خسارت دیده در دستور کار قرار گرفت ونیز میلیون ها ریال  کمک نقدی و غیر نقدی از جانب کارکنان بانک کشاورزی به هموطنان آسیب دیده اهدا شد.


این گزارش می افزاید، مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد با راهنمایی و تعامل بیشتر بانک و نمایندگان دولت در سال جاری، بتوانیم خدمات بهتری به بخش کشاورزی ارائه کنیم و به ویژه با حمایت از راه اندازی تاسیسات مدرن گلخانه ای در کشور، بتوانیم برای مدیریت منابع، بهبود کیفیت محصولات و بازار رسانی بهتر آنها گام برداریم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر